Med risk att röra till det ytterligare!
Oljan ifråga delas med växelådan och diffrentialen dvs klupen där bak.
Transaxeln är väl axeln mellan koppling och växellåda.
Slå mig på fingrarna om jag har fel.
Righty tighty Lefty loosy
or else...
You will get the Ohhh shit problem
Justus wrote:Med risk att röra till det ytterligare!
Oljan ifråga delas med växelådan och diffrentialen dvs klupen där bak.
Transaxeln är väl axeln mellan koppling och växellåda.
Slå mig på fingrarna om jag har fel.
Så var det jag trodde också...
Räcker verkligen 2,7 liter (tror jag det stod i dokumentet) till både låda, diff och transaxel... eller har transaxeln egen olja? Var fyller/tömmer man den i så fall?
Jag tog och tömde min olja in i en genomskilnig dunk för att se hur mycket det va inkl. den oljan som fanns i oljekylaren.. blev en ca 2,5 liter.
och fyllde på lika mycket och då följde jag anvisningaran som porsche anger i service manualen där olje nivån ska vara 6-8 millimeter under påfylnings hålet.
rekomendationen på ca 2.0 liter är iaf på turbo ca 2.0+
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
Jag kör Castrol SAF-XO och lådan håller ännu. Den flaskan är utrustad med en utdragbar pip som det går att lirka mellan ljuddämpare och växellåda. Jag har aldrig haft några problem med byte (2 bilar en 924 och en 944) inga verktyg förutom 17mm insexnyckel behövs.