safe wrote: ↑2021-04-30 19:21:17
Dom är coola utan vinge!
När det var klart att jag skulle bli 924-ägare så stod vinge högt på inköpslistan, men nu så kan jag inte tänka mig att sätta det på någon 24a som är byggd före 1980.
Det är något speciellt med de tidiga..
Dock så tror jag att 15-tummarna kommer att sitta fint som ”fin-skor”
Äh, fjortontums stålisar ska det va!
Jag tycker det är snyggast utan vinge på den smala karossen, samma på 911. Men jag är ju också en kepsgubbe i en 37-årings kropp.
felix83 wrote: ↑2021-04-30 21:15:12
Äh, fjortontums stålisar ska det va!
Jag tycker det är snyggast utan vinge på den smala karossen, samma på 911. Men jag är ju också en kepsgubbe i en 37-årings kropp.
Kul att du börjar få ordning på prylarna!
Det roligaste är att hitta sin grej och stil, oavsett om det är unikt eller inte.
safe wrote: ↑2021-04-30 19:41:19
ja, 14"arana är lite små för bilen, de fyller inte upp tillräckligt, enligt mig i alla fall... 15" och lite old school däcksida blir snyggt.
Precis! Såhär är är det tänkt att de ska bli, bortsett från att kanten troligtvis blir lackad i silver istället för polerad, med 205/55-15 för att få lagom profil (kanske t.o.m 205/60-15) och spacers för att hamna runt 15-20 mm i inpressning.
30614B96-1B8F-4C01-93AB-853648C5A7FC.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
safe wrote: ↑2021-04-30 19:41:19
ja, 14"arana är lite små för bilen, de fyller inte upp tillräckligt, enligt mig i alla fall... 15" och lite old school däcksida blir snyggt.
Precis! Såhär är är det tänkt att de ska bli, bortsett från att kanten troligtvis blir lackad i silver istället för polerad, med 205/55-15 för att få lagom profil (kanske t.o.m 205/60-15) och spacers för att hamna runt 15-20 mm i inpressning.
Hilfe! Behöver justera växelväljar-armen framåt, behöver jag då demontera hela länkaget på lådan eller går det att få av den markerade armen ändå? Jag tog nämligen av rubbet när jag bytte bussningen. Tack på förhand.
DBD03080-6454-42D3-86F3-15A34A43FD9E.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jag tror att jag lirkade av länkaget utan att släppa något annat, om du ens behöver ta av det för att justera det i längsled. Börja med att lossa klämskruven och kila in något mellan ändarna på den inringade delen, så att den går fri från splinesen. Om det är svårt att komma åt att justera från växellådan så dra lätt i växelspaken istället.
Nu kanske det inte löser ditt problem.... Men på 44:orna i a f så är själva växelspaken monterad med flythål och kan därmed justeras i längsled några cm framåt eller bakåt. Det borde vara likadant på 24, men det är förstås inte säkert.
felix83 wrote: ↑2021-05-04 20:05:07
Jag tror att jag lirkade av länkaget utan att släppa något annat, om du ens behöver ta av det för att justera det i längsled. Börja med att lossa klämskruven och kila in något mellan ändarna på den inringade delen, så att den går fri från splinesen. Om det är svårt att komma åt att justera från växellådan så dra lätt i växelspaken istället.
Så kan man ju klart göra! Tänkte inte på det.. bara man inte drar splinesen, får vara försiktig.
Tackar!
Peter O wrote: ↑2021-05-04 21:10:17
Nu kanske det inte löser ditt problem.... Men på 44:orna i a f så är själva växelspaken monterad med flythål och kan därmed justeras i längsled några cm framåt eller bakåt. Det borde vara likadant på 24, men det är förstås inte säkert.
Hälsningar Peter
Har bara hittat ett klämhål men skall undersöka. Tack!