951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Rör mellan Turbo och luftfiltret.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Tänk den här tråden hade jag helt missat. Kul att se att det finns fler som flyttar på turbon till den "rätta" sidan. Borde bli generera riktigt bra bottendrag i maskinen. Hur tänker du lösa transporten av olja mellan turbo och sump?
Skall bli kul att läsa fortsättningen, nu när jag hittat tråden.
Skall bli kul att läsa fortsättningen, nu när jag hittat tråden.
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
.....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 105
- Joined: 2016-05-11 10:11:27
- Telefon: 0760961425
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Årsmodell: 1986
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Det är en Klracing 3” som precis går mellan rambenen med omgjorda gavlar. Den sitter framför kylaren och oljekylaren sitter där original intercoolern satt.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 105
- Joined: 2016-05-11 10:11:27
- Telefon: 0760961425
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Tack för svar, har du bilder på installationen? Alltid kul att se hur andra löser problem. Behöver även lite inspiritation då jag är sugen på att bättra på min kylning.
944 turbo -86.
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Jag har bara äldre bilder i telefonen, men här ser du iaf hur den är placerad.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 105
- Joined: 2016-05-11 10:11:27
- Telefon: 0760961425
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Årsmodell: 1986
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 654
- Joined: 2009-06-02 17:03:16
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Location: Mönsterås
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Riktigt fint jobb du gör
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)
924S -86 Esset (fka N.N.)
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Inte världens bästa bild, men man ser iaf lite av hur slangdragningen till/från turbon är uppbyggt med pump och tank.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users