Fasen vad man inte är flitig här. Men jag och bilen lever
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Inte för att det stått still eller att mitt sido-motion-spår har tagit över (
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=100586&highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; ). Nä det är snarare tvärt om. Följande har hänt..
Kunde inte riktigt låta bli så det ligger nu en hel del prylar till att konvertera till nyare ET. (om någon vill bli av med bromsok och spindlar med hubbar från 951+88/944s2/968, långa drivaxlar 33splines, en långt styrstag så hör gärna av er
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
) det är förstås hamstring för senare uppgradering men nu är det annat fokus. Fick även äntligen min plastbakruta, tog nästan ett år och är en story i sig (hittar ni bloggen om ni orkar läsa
https://eddievarvstopp.wordpress.com/20 ... ska-resan/" onclick="window.open(this.href);return false; ) . Sedan visade det sig att slicksen jag fått inte var bra så jag köpte ett set beggade Camaro Cup slicks av FHRacing, lite större än vad jag hade önskat men de duger, Yokohama 240/640-17. Jag kunde heller inte låta bli att handla på mig en urläcker frontspoiler från självaste Stig Svensson
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(se hans annons här på forumet).
I vilket fall sitter nu den renoverade länkarmen på plats. Liksom alla dämpare som nu är injusterade med inställningarna sätta på mittersta läget. Kanistrarna för bakdämparna valde jag att fästa rakt upp i plåten för baksätet. Kanske skulle man ha dem inne i kupén för bättre skydd men jag valde den enklaste vägen att fästa dem. Det ser i alla fall ut som inget kommer ta emot när det skall röras på sig
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Och apropå röra på sig.. det blev en liten provtur för någon månad sedan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. 2,5 års damm tvagades av och sedan kunde man kolla om man hade tänkt rätt. Inget slammer, dunkande eller skrap
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Jag tar det som att dämperiet blev bra och den nya hjuluppsättningen lirar bra.
Nu skall ni inte tro att det skall ut och köras, det är mer kvar på listan. Men jag är fast besluten att en fungerande bil skall stå på startplattan på MSCC första KM 2018
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Tror det är att min avhållsamhet som gjort att motivationen har stärkts. Sedan har bantiden med bruxet vilket gjort att man saknar räsern än mer. Sedan växer sonen och man ser att det det faktiskt finns möjligheter till motorsport tid
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Kan hända saker försvinner från listan men karossen skall fixas till att börja med. Först ut är framskärmarna som skall få sånnadär wheel-arch-louvres
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Sjukt coolt tycker jag. Min lösning består i ett par kopior på huvgälar från Fiesta turbo RS som får sitta ovanpå framskärmarna.
Kommer de ha någon effekt? Ingen aning . Nu ska skärmarna av då det finns behov att snygga till plåten undertill. Fortsättning följer...