Hej!goliat_43 wrote:Kul att se burbyggandet och trevlig bil i allmänhet! Sliter just med bur själv så trevligt med lite inspiration. Lite filosoferande om du inte misstycker, kan ju PM:a om du vill ha tråden ren från spam Hur gör du med stolen? Tycker det blir lite väl tight mellan huvudet (speciellt med hjälm) och takrören, men det kanske beror på stolstyp, har en Mirco RS2.
Funderar också lite på fästet för din övre dörrsträva, skulle gärna ha såna själv men tolkade reglementet som att det inte var okej och SBF var inte direkt samarbetsvilliga på att säga ja/nej när jag mailade. Har du pratat med någon som har lite koll kanske?
//Niclas Eriksson
Inte läst i min egen tråd på ett tag märker jag...
Ja takrören är ett stort problem... för min del är jag bara 170 cm lång så det blir hanterbart, men annars är det trångt. Jag siktar på att montera stolen längre bak än std och kanske förlänga pedalerna något. Vill bygga en bil som passar andra förare också, blir nog aningen mer lättsålt då!
Att luta stolen något bakåt frigör också lite huvudutrymme, men lätt är det inte!
Jag har haft kommunikation med en besiktningsmans från SBF som inte hade något att anmärka om det, hans enda anmärkning var att jag då inte hade strävor mellan huvudbåge och bakre rör, samt att strävan i instrumentbrädan skulle flyttas upp i panelen något. Båda dessa punkter är åtgärdade.
Ser inte var problemet är? Det är dessa kopplingar man kan köpa från finess och vad jag ser så är de med på SBF's tekniska reglemente?