BYTES, Båt eller fina högtalare mot 924/944

Köpes Annonser
Post Reply
Message
Author
Hokanz
NA-Poster
Posts: 16
Joined: 2011-02-07 16:27:55
Bilmodell: På jakt
Location: Örebro
Contact:

BYTES, Båt eller fina högtalare mot 924/944

#1 Post by Hokanz »

Hej Forat, här kommer en lite oortodox köpestråd.

Jag har länge längtat efter att äga en 924/944, så nu tänkte jag höra om det finns någon här som är intresserad av ett byte mot lite andra prylar jag har som mest bara står.

Jag är på jakt efter en 924/944 i OK skick, ju finare modell desto sämre skick är ok. En 924 får gärna vara besiktad och påställd, medan en 944 turbo kan vara ganska risig för att det ska vara ok. Ni förstår säkert hur jag menar :)

Jag kan tänka mig att byta ut något av följande plus eventuellt lite pengar emellan åt något håll (men inga stora summor) beroende på hur vi värderar sakerna.

Objekt 1: Hardtopbåt, en Ryds Hajen från 1976 med Yamaha fyrtaktare på 50 hästar. Skrovet är helt och tätt och det går att sjösätta den och åka med en gång, men den ser rätt risig ut och inredningen har ganska gott om skavanker. Mycket är dessutom isärskruvat med ambitionen att laga det. En del skrapmärken på skrovet har lagats med epoxyplast och ser ganska illa ut på nära håll. Men det positiva är motorn som är fin och välhållen, fyrtaktad yamaha F50A (den med förgasare) från 1999. Kan behöva justera någon förgasare då den bara startats nån gång per år senaste tiden, men mycket fräsch. Man kan se det som att man köper en motor och båten följer med. Eventuellt kan man få bara motorn. Motorn är värd ca 30 000 - 40 000 och båten är värd 5 000 - 10 000

Objekt 2: Sonus Faber Liuto High End-högtalare, något för ljudnörden eller den som bara gillar att ha bra ljud hemma. Det är en riktigt bra golvhögtalare i valnöt och svart läder. Högtalarna är i väldigt bra skick. Nypriset låg runt 40 000 kr och begagnatvärdet är ca 19 000:-. Finns lite info här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=439632

Har du en 9X4 för mycket och är intresserad av båt eller ljud så hör av dig så kan vi se om vi kommer fram till något.
Kör: Porsche 924S

Hokanz
NA-Poster
Posts: 16
Joined: 2011-02-07 16:27:55
Bilmodell: På jakt
Location: Örebro
Contact:

Re: BYTES, Båt eller fina högtalare mot 924/944

#2 Post by Hokanz »

Sådärja, nu var båten såld och istället står det en fin blank (lite rostig) 924 S här hemma istället :-)
Kör: Porsche 924S

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users