944S2-90 Janne J
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Bra jobbat Janne, du får det att se och låta så enkelt ut och verkar hålla imponerande rent överallt.
En halvt offtopic-fråga, vad är det för saxlyft du använder? Några för och nackdelar med den?
En halvt offtopic-fråga, vad är det för saxlyft du använder? Några för och nackdelar med den?
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Tackarfälgen wrote:Bra jobbat Janne, du får det att se och låta så enkelt ut och verkar hålla imponerande rent överallt.
En halvt offtopic-fråga, vad är det för saxlyft du använder? Några för och nackdelar med den?
Vi har en lyft från Verktygsboden:
http://verktygsboden.se/saxlyftar/saxly ... kg-1400-mm" onclick="window.open(this.href);return false;
Fördelar:
Bra åtkomlighet vid jobb på hjulupphängningar, motor och bakaxel.
Flyttbar.
Nackdel:
Alla jobb mitt under bilen, avgas, koppling, mm är krångliga.
Behöver körbanor om bilen är låg, vi har lite brädor liggande för detta.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
En lyft som är öppen i mitten är såklart bättre i vissa lägen, men de har ju en högre prislapp. Det verkar ju ändå gå att byta koppling som du visar. Saknar man full ståhöjd under bilen? Jag har en plats i garaget där jag skulle kunna höja högre än 1400mm.
Är den smidig att flytta på eller kan man lika gärna ha en fast?
Ska inte kladda ner din biltråd med fler frågor om lyften sen
Är den smidig att flytta på eller kan man lika gärna ha en fast?
Ska inte kladda ner din biltråd med fler frågor om lyften sen
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Jag sitter nästan alltid på en gammal kontorsstol utan rygg när jag mekar, men det klart, ståhöjd hade varit bättre.
Att flytta den är ganska smidigt, höj upp den några decimeter, kroka i aggregatet i lyftöglan och kör iväg den. Självklart väger den en del så golvet bör vara rimligt slätt.
Det har blivit som så att vi har den på samma ställe pga. ramperna. En gammal Mustang går fritt utan ramper, Porschar har inte en chans.
Att flytta den är ganska smidigt, höj upp den några decimeter, kroka i aggregatet i lyftöglan och kör iväg den. Självklart väger den en del så golvet bör vara rimligt slätt.
Det har blivit som så att vi har den på samma ställe pga. ramperna. En gammal Mustang går fritt utan ramper, Porschar har inte en chans.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Har lite för många bilar så jag funderar på att sälja den här.
Kända fel:
Ryker lite när man varvar ur ordentligt, nya kolvringar inom några år vore en bra ide'
En del små bucklor och parkeringsskador.
Ring om det finns intresse, 0705829625
Kända fel:
Ryker lite när man varvar ur ordentligt, nya kolvringar inom några år vore en bra ide'
En del små bucklor och parkeringsskador.
Ring om det finns intresse, 0705829625
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Har städat lite i bilbeståndet, den här får stanna ett tag till. Hur man än vänder på det är den här bilen så rätt i specen, AC, diffbroms, ingen taklucka, svartmetallic, H&R coilisar, det är ju precis vad jag vill ha..
Nu är jag anmäld till Knutstorp den 25/9, ska mysa runt i LOF och bara njuta
Under vintern kan jag nog inte låta bli att modifiera lite, har planer på hur jag vill att det ska vara. Inriktningen blir nog komfortracer, all inredning kvar, ombonat och gosigt, mjukt och fluffigt, som ett lamm på en grön sommaräng....
Hrum,,,,dags att vakna nu,,,just det ,,,R-däck på väg in,,,Sparco Rev står och väntar, ,,OMP 6-punkt finns i förrådet,,,,k-hämmare beställd,,,vilken båge ska det bli?
Nu är jag anmäld till Knutstorp den 25/9, ska mysa runt i LOF och bara njuta
Under vintern kan jag nog inte låta bli att modifiera lite, har planer på hur jag vill att det ska vara. Inriktningen blir nog komfortracer, all inredning kvar, ombonat och gosigt, mjukt och fluffigt, som ett lamm på en grön sommaräng....
Hrum,,,,dags att vakna nu,,,just det ,,,R-däck på väg in,,,Sparco Rev står och väntar, ,,OMP 6-punkt finns i förrådet,,,,k-hämmare beställd,,,vilken båge ska det bli?
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- toyrace
- Turbo-Poster
- Posts: 434
- Joined: 2012-06-17 19:37:09
- Telefon: 0708405537
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Skene
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Det verkar vara ett förståndigt upplägg, kommer att bli ett bra koncept men vi kommer att fortsätta försöka få med dej på lite tokiga upptåg, hehe!
944 85b
944S2 Racebil Såld
944S2 Racebil Såld
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Ang båge så lägger jag ett gott ord för OMP. Superb passform, och snabb och smidig affär via Trendab
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Ok! bra tips, har kollat på Wiechers och Heigo, även byggsats från Finess. vill ha något i clubsport stuk, kanske med bakre strävorna fästa i c-stolparna ( original bältesinfästningarna )martenheller wrote:Ang båge så lägger jag ett gott ord för OMP. Superb passform, och snabb och smidig affär via Trendab
Har du bilder på din?
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Min är ju iof en helbur, men är ju delbar så antar den går att köpa som halvbur/båge.
Från sida fem i min projekttråd finns de bilder
Från sida fem i min projekttråd finns de bilder
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1345
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Jag har skaffat en Wiechers helbur, som förr eller senare skall in i 968:an. Har haft Heigo tidigare i 964, och det är skillnad på finish/kvalitet.
Wiechers är billigare, och gör säkert jobbet, men Heigo är läckrare och går att justera bättre, så man får bättre passning och slipper spänningar i buren.
Wiechers är billigare, och gör säkert jobbet, men Heigo är läckrare och går att justera bättre, så man får bättre passning och slipper spänningar i buren.
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Den här bilen ska hållas på en "lagom" nivå så jag har funderat på en sådan här:
Länk: http://www.heigo.de/ASP/index.asp?PID=& ... AT=Porsche" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite dyr kanske men jag funderar ändå på den.
Länk: http://www.heigo.de/ASP/index.asp?PID=& ... AT=Porsche" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite dyr kanske men jag funderar ändå på den.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Tänkte glida runt Knutstorp på söndag, har anmält mig till LOF. Ingen attack, bara känna på bilen då motorn inte är 100% utan vill ryka lite på höga varv.
Plockade ihop lite fälgar för R-däcken, 17*9 fram med 255/40*17 och 10*18 bak med 265/35*18. Strunt samma att de inte är lika, de har åtminstone samma färg.
Ska försöka få i en vettig stol också, originalstol på bana är ingen höjdare.
Plockade ihop lite fälgar för R-däcken, 17*9 fram med 255/40*17 och 10*18 bak med 265/35*18. Strunt samma att de inte är lika, de har åtminstone samma färg.
Ska försöka få i en vettig stol också, originalstol på bana är ingen höjdare.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Du får ju relativt lika bredd i alla fall.
Skönt med lite bredare fram också.
Skönt med lite bredare fram också.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944S2-90 Janne J
Vädret var helt perfekt i Knutstorp på denna träff, 19-20º, blå himmel, knappt så man tror det är i slutet på September.
Många påpekade att bilen rök men att det var svart rök som kom vid pådrag, drog den inte över 5000 rpm för att minska mängden. Blir lite fundersam, den tog ingen olja, svart rök brukar betyda för mycket bränsle, är jag inne på fel spår med mina funderingar på allmänt motorslitage?
Det kan vara fel på bränsleregulatorn, något knasigt chip som tidigare ägare pillat dit, har ingen aning just nu.
Får bli en rejäl genomgång med koll av box, bränsletryck, komp och leakdown.
För övrigt skötte den sig bra, mycket gummi är riktigt roligt, skillnaden mellan 205 däcken från 924:an och 255/265 på S2:an är större än vad jag väntade mig. Inga nackdelar att åka 255 fram på gatan heller.
Planerna inför vintern börjar ta form
Många påpekade att bilen rök men att det var svart rök som kom vid pådrag, drog den inte över 5000 rpm för att minska mängden. Blir lite fundersam, den tog ingen olja, svart rök brukar betyda för mycket bränsle, är jag inne på fel spår med mina funderingar på allmänt motorslitage?
Det kan vara fel på bränsleregulatorn, något knasigt chip som tidigare ägare pillat dit, har ingen aning just nu.
Får bli en rejäl genomgång med koll av box, bränsletryck, komp och leakdown.
För övrigt skötte den sig bra, mycket gummi är riktigt roligt, skillnaden mellan 205 däcken från 924:an och 255/265 på S2:an är större än vad jag väntade mig. Inga nackdelar att åka 255 fram på gatan heller.
Planerna inför vintern börjar ta form
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
Who is online
Users browsing this forum: No registered users