Tänkte att jag kunde samla allt i den här tråden, så att jag (och andra) kan få lite koll på den troliga merkostnaden utöver själva bilen. Uppdaterar ursprungsposten om det kommer in tips/rättelser. Tänker i 944-termer, så fyll gärna på med turborelaterad info.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bör bytas
Remmar (kamrem, balansrem, fläktrem)
Vätskor (Bromsvätska, olja, växellådsolja)
Filter (olja/bensin?/luft?)
Vattenpump
Packboxar
Batteri
Däck
Bör ev bytas
Slangar (torkar, glöm inte bromsslangarna)
Möjliga problem
Elen - ärgade kontakter
Bromsar - fastrostade
Rost i cylindrar?
På plats
Rostläget - karossen
Har det läckt in vatten?
Välventilerad förvaring med låg fuktighet är bäst. Under presenning på gräsmatta = döden.
Får man/vågar man starta den? Uteslut kamremshaveri med tillhörande ventilsallad innan köp.
Och naturligtvis
Besiktning
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Summa summarum - köp inte en långtidsavställd bil?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)