Dörrsidor med klangpaket (m högtalare under armstöd)

Köpes Annonser
Message
Author
k.johansson
NA-Poster
Posts: 14
Joined: 2019-08-08 19:57:08
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1988
Contact:

Re: Dörrsidor med klangpaket (m högtalare under armstöd)

#16 Post by k.johansson »

Kom in på denna och tyckte det var ganska komiskt att du ännu inte fått tag i några 😅 kanske talar för hur ovanliga de faktiskt är.

Undrade lite om det inte är enklare att bara få tag i gallren och sen bygga in högtalare och fästen själv? För utöver just gallren är det väl ingen skillnad utseendemässigt?

Edit: såg efter lite googling att det kanske inte var så enkelt, fanns dock ett par på ebay för $100 men grå

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3569
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

Re: Dörrsidor med klangpaket (m högtalare under armstöd)

#17 Post by Bathory »

Jag har 2st som är omfärgade till svarta. Tror dom är kompletta
Kollar mer nästa gång jag är i verkstaden om det är intressant
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Dörrsidor med klangpaket (m högtalare under armstöd)

#18 Post by Maxx »

k.johansson wrote: 2021-07-29 21:54:49 Kom in på denna och tyckte det var ganska komiskt att du ännu inte fått tag i några 😅 kanske talar för hur ovanliga de faktiskt är.

Undrade lite om det inte är enklare att bara få tag i gallren och sen bygga in högtalare och fästen själv? För utöver just gallren är det väl ingen skillnad utseendemässigt?

Edit: såg efter lite googling att det kanske inte var så enkelt, fanns dock ett par på ebay för $100 men grå

Att jag inte fått tag på några är nog mest för att jag inte ansträngt mig att få tag på några. Har tyvärr inte ägnat bilen så mycket uppmärksamhet senaste åren. Tror inte de är så ovanliga, men folk verkar vilja spara dem även om de bygger om bilen till trackdaybil eller liknande. Kan tänka mig att van Zweeden och liknande ställen kanske har liggandes/kan få in.

Man kan säkert bygga något eget som är bättre än original, men jag vill ha originalutseendet från sena 944-inredningen. Det blir en bastard med 944-dörrsidor med klangpaket i en 968, men CS hade just 944-dörrsidor (utan klangpaket) och inte 968-dörrsidor (som alla hade klangpaket som standard så vitt jag vet) så för mig blir det visuellt mer rätt. Detaljer. :lol:

Nu hade Sven en uppsättning liggande som jag kan få köpa så nu får vi se om det blir som jag tänkt mig och min CS kanske blir en trackday/GT-kombo-ish bil med AC, elhissar och klangpaket.

Fortsättning följer.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users