Har kört lite lågintensivt på detta projektet, men still står det inte iaf.
Borde nog starta upp en tråd om min bil istället för å skriva här.
Men iaf..kommer ni ihåg den där fula grejen jag la upp en bild på som jag kladdat ihop i Fusion 360..?
Jag har kommit lite längre i cadandet nu
Manifold X2.jpg
Den röda går i skrivarn just nu, 14 timmar kommer det ta.
Den grå är egentligen inte en färdig detalj då den antagligen måste vinklas för att passa bra i bilen sen.
Har pluggat Motronic så det står härliga till också, har tre olika alternativ på att öka bränsle, så det är löst. Och min initiala gissning på att backa av tändningen 5 grader stämde riktigt bra mot alla beräkningar och tumregler som jag stött på.
Men 0.5 bar ladd kommer det inte bli i steg 1..
Steg 1 har alltid varit att det ska lira med originalprylar, och soppapumpen är största bromsklotsen där.
Så nu blir det 0.3 bar i steg 1 och uppskattningsvis 200 - 210 ponnys.
Fast när jag skriver detta så inser jag att jag fuskat redan.....
Råkade springa på en uppsättning 330cc spridare för 300:-
Original soppapump har 4 bar huvudtrycksventil, och det ökar inte på flödet tillräckligt med det trycket..
Spridare original Bosch: 0-280-150-201
236,5cc/min 22,5 lbs/h @ 2,5 Bar.
258cc/min 24,55 lbs/h @ 3 Bar
Det är roten ur tryckförhållandet som ger flödesskillnaden.
3 Bar bränsletryck ökat till 4 Bar; 4/3 = 1,33 √1,33 = 1,155 = 15,5% ökat flöde. 258 x 1,155 = 298cc/min @ 4 Bar
298cc är så jäkla på det berömda att det kanske kan gå med 0.3bar ladd, men då måste jag köpa en ställbar BTR.
Så nu har jag nått lite vägs ände med detta projektet...
Änden av det teoretiska!
Man kommer bara så långt med teori, det är dags för praktik nu!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.