Bränslerelaterade frågor 924
- Kliffordsson
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2018-01-10 17:34:35
- Telefon: 0761152290
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Hofors
- Contact:
Re: Bränslerelaterade frågor 924
Vilken tur... Då är det nog som det ska i min också! Verkar inte lätt att hitta en begagnad WUR som passar... Samma WUR sitter på ett antal bilar, har jag sett. Men de verkar inte finnas som reservdel enligt bildelsbasen i alla fall...
Det får bli att se om jag kan justera i eftermiddag!
Det får bli att se om jag kan justera i eftermiddag!
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Re: Bränslerelaterade frågor 924
Kanske är olika på årsmodeller. Mina två satt ihop hårt..
- Kliffordsson
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2018-01-10 17:34:35
- Telefon: 0761152290
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Hofors
- Contact:
Bränslerelaterade frågor 924
Nu försöker jag igen... har uppdaterat inkopplingen lite:
Jag får ingen sänkning av styrtrycket när jag knackar på WUR. Jag tog bort returen för att se att bränsle går igenom WUR men när jag starta pumpen rinner det bränsle från returen. Ska det vara så? Trycket i systemet efter jag stängt av pumpen sjunker inte heller, trots demonterad retur på WUR, så den får jag nog plocka isär igen...
Men det konstigaste är att det rinner bränsle ur returen när jag kör pumpen, eller?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag får ingen sänkning av styrtrycket när jag knackar på WUR. Jag tog bort returen för att se att bränsle går igenom WUR men när jag starta pumpen rinner det bränsle från returen. Ska det vara så? Trycket i systemet efter jag stängt av pumpen sjunker inte heller, trots demonterad retur på WUR, så den får jag nog plocka isär igen...
Men det konstigaste är att det rinner bränsle ur returen när jag kör pumpen, eller?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Kliffordsson
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2018-01-10 17:34:35
- Telefon: 0761152290
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Hofors
- Contact:
Bränslerelaterade frågor 924
Lossade, för skojskull på skruven för att justera systemtrycket
Och det slutade aldrig rinna bränsle! Det verkar som jag, på något konstigt vis, har självtryck från tanken! Det är väldigt konstigt... som sagt tidigare så står bilen i en liten nedförsbacke, men tanken är ju lägre än motorn! Kan någon förklara detta fenomen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och det slutade aldrig rinna bränsle! Det verkar som jag, på något konstigt vis, har självtryck från tanken! Det är väldigt konstigt... som sagt tidigare så står bilen i en liten nedförsbacke, men tanken är ju lägre än motorn! Kan någon förklara detta fenomen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- safe
- Addict
- Posts: 1427
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Bränslerelaterade frågor 924
Om allt funkar som det ska så ska bilen behålla ett tryck i systemetefter att man slagit av motorn. Annars blir bilen svårstardad varm och halvvarm.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Re: Bränslerelaterade frågor 924
Att det rinner soppa ur returen när du kör pumpen är inte konstigt. All soppa som inte går till spridarna skickar bränslefördelaren ut till returen och då rinner det ut när du har slangen löst
- Kliffordsson
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2018-01-10 17:34:35
- Telefon: 0761152290
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Hofors
- Contact:
Bränslerelaterade frågor 924
Så långt är jag med! Men om man öppnar på systemet ska ju trycket försvinna. Men ett av problemen, som jag tydligen har, är att trycket från tanken inte släpper även om jag lättar på tanklock osv. Vidare rinner det bränsle från returledningen på WUR när jag slår på pumpen. Det tycker jag också är märkligt, men det kanske ska vara så. Vad vet jag... jag har knackat in axeln som håller bimetallen ca 5-7mm men manometern visar ingen tendens till att trycket sjunker. Hur mycket vågar jag knacka in axeln?
Jag öppnade WUR igen och kontrollerade att den inte är igensatt, samt bytte o-ringen. I övrigt tycker jag att det ser bra ut i WUR. Bimetallen fungerar och böjer sig när man strömsätter den.
Frågan är om det är nått tjall på bränslehuvudet...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag öppnade WUR igen och kontrollerade att den inte är igensatt, samt bytte o-ringen. I övrigt tycker jag att det ser bra ut i WUR. Bimetallen fungerar och böjer sig när man strömsätter den.
Frågan är om det är nått tjall på bränslehuvudet...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Kliffordsson
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2018-01-10 17:34:35
- Telefon: 0761152290
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Hofors
- Contact:
Bränslerelaterade frågor 924
Det är ju logiskt när du säger det...taxiande wrote:Att det rinner soppa ur returen när du kör pumpen är inte konstigt. All soppa som inte går till spridarna skickar bränslefördelaren ut till returen och då rinner det ut när du har slangen löst
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- safe
- Addict
- Posts: 1427
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Bränslerelaterade frågor 924
Om det inte finns en retur från WURen så skulle den inte kunna styra trycket. Ju mer soppa som släpps igenom desto lägre tryck.Kliffordsson wrote: Vidare rinner det bränsle från returledningen på WUR när jag slår på pumpen. Det tycker jag också är märkligt, men det kanske ska vara så. Vad vet jag... j
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
- Kliffordsson
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2018-01-10 17:34:35
- Telefon: 0761152290
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Hofors
- Contact:
Bränslerelaterade frågor 924
Triumf!!
Jag har nu 1,5 Bar i styrtryck vid kall motor!
Fick blåsa ur anslutningarna en gång till så fungerade det sen! Var väl nått skit som jag inte lyckades blåsa bort igår som hade lagt sig för...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har nu 1,5 Bar i styrtryck vid kall motor!
Fick blåsa ur anslutningarna en gång till så fungerade det sen! Var väl nått skit som jag inte lyckades blåsa bort igår som hade lagt sig för...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Re: Bränslerelaterade frågor 924
:Dgrattis
Who is online
Users browsing this forum: No registered users