Installationsfrångor intercooler + blandade frågor.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#2 Post by patand »

0,9 bar ska gå bra med intercooler och inte några fler ändringar. Det är iaf så min bil är uppsatt när trimmet är på plats (trimmet består av intercooler och ställbart laddtryck) och det ska enligt förra ägaren (Goc931 här på forumet) funka utan problem. :-)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#4 Post by Pär Hylander »

newkie wrote:frågan om olja i turbo kan jag ändra lite, vart kan olja vanligen påträffas i ett turboagg?
Utrymmet mellan oljetilloppet och oljereturen är ju given. Sen kan det nog se lite oljigt ut i kompressorn utan att turbon är kass, eftersom lite oljefilm följer med i den återcirkulerande vevhusventilationen.

Ang rördimension så ger ju diametern på utgången från kompressorn och orginalröret hyggligt vägledning
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users