Turbo konvetera. Bör tänka på vad?
-
- NA-Poster
- Posts: 8
- Joined: 2009-05-24 17:49:10
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Kolla med Sandén, han har säkert kolvar liggande.
Aldrig lekt med Lego?newkie wrote:Förstår mig bara inte på idén att turbokonvertera en bil som redan finns en turbomodell av Speciellt om det det inte sitter i pengar utan snarare att man bara vill ha saker att göra
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959
"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959
"its not the fart that kills - its the smell"
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Just det. För många är ju skruvandet och förbättrandet av bilen själva resan. Att köra bilen är inte så vilktigt....bergodalvana wrote:Kolla med Sandén, han har säkert kolvar liggande.
Aldrig lekt med Lego?newkie wrote:Förstår mig bara inte på idén att turbokonvertera en bil som redan finns en turbomodell av Speciellt om det det inte sitter i pengar utan snarare att man bara vill ha saker att göra
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
-
- NA-Poster
- Posts: 8
- Joined: 2009-05-24 17:49:10
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- TobbeG
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2007-08-14 17:01:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
928S 84- , 310 Hk om inte allt för många sprungit ut på grönbeteBuddah wrote:
ska vi säga ett mål på 300hk+ då?
Många elmotorer att plocka bort, då är bilen inte så tung längre... Så slipper du även dikussionen om turbo/na front
// Tobbe
--------------------------------------------
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
-Porsche 951 -86 Skalman http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... en#p218866
Porsche 928s -84 Guldfisken http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21866
-Porsche 944 N/A -84 -Såld
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Fast då får man ju oftast dras med automatlåda också.TobbeG wrote:928S 84- , 310 Hk om inte allt för många sprungit ut på grönbeteBuddah wrote:
ska vi säga ett mål på 300hk+ då?
Många elmotorer att plocka bort, då är bilen inte så tung längre... Så slipper du även dikussionen om turbo/na front
// Tobbe
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
Nåt får han väl ha att bygga om så han blir nöjd?Pehr Johnsson wrote:Fast då får man ju oftast dras med automatlåda också.TobbeG wrote: 928S 84- , 310 Hk om inte allt för många sprungit ut på grönbete
Många elmotorer att plocka bort, då är bilen inte så tung längre... Så slipper du även dikussionen om turbo/na front
// Tobbe
-
- NA-Poster
- Posts: 8
- Joined: 2009-05-24 17:49:10
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Plus att en turbokonverterad obesiktningsbar 944 torde bli tämligen svårsåld och knappast öka i pris jämfört med en standard 944.
En uppgraderad 944 turbo däremot är antagligen lättare att sälja och möjligen även gå att få ut lite mer för än vad man köpte den för (lite beroende på hur välbyggd nya motorn är och hur bilen är i övrigt).
Om det nu är hästkrafter som har högsta prioritet, varför inte välja en lämpligare bil i 944:ans prisklass?
En uppgraderad 944 turbo däremot är antagligen lättare att sälja och möjligen även gå att få ut lite mer för än vad man köpte den för (lite beroende på hur välbyggd nya motorn är och hur bilen är i övrigt).
Om det nu är hästkrafter som har högsta prioritet, varför inte välja en lämpligare bil i 944:ans prisklass?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users