Kamrem

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
anders-f
Turbo-Poster
Posts: 729
Joined: 2004-04-05 17:51:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#16 Post by anders-f »

NB Gummi på BirgerJarlsgatan är helt OK och gjorde bra justeringsjobb på min vardagsbil, BMW E34.

anders-f
Anders H Falkman
Svart 944 -83 ( såld )
Röd S2 -90 ( såld )
C5 ( Citroen bruksbil )
MX-5(såld)
SLK 230K 97 (såld)
BMW Z4 3.0i
Stockholm
PCS10085

sssswe
NA-Poster
Posts: 45
Joined: 2004-04-15 07:47:50
Contact:

#17 Post by sssswe »

Det var ett tag sedan jag köpte bilen så det är väl kanske lite sent att bråka om nu.

Dessutom köpte jag bilen tidigt på våren och upptäckte inte felen i tid. (Dessutom är säljaren duktig på att snacka så man drar sig för att ringa och klaga)

Jag har annars varit nöjd med bilen (Det finns inte mycket (något?) som slår Porsche 944)!

Angående säljaren så, bilen köptes i Karlstad. Räcker det som beskrivning?

sssswe
NA-Poster
Posts: 45
Joined: 2004-04-15 07:47:50
Contact:

#18 Post by sssswe »

Den där Peter Lindwall är ju hopplöst att få tag i. Han svarar ju aldrig på mobilen.

Är det föresten krongligt att spänna kamremmen!?! Eller vågar man på sig det själv?

sssswe
NA-Poster
Posts: 45
Joined: 2004-04-15 07:47:50
Contact:

#19 Post by sssswe »

Nu har jag äntligen fått tag på Peter!
Mycket trevlig kille!

Stort tack för tippset det sparar jag mycket pengar på.

Jag fick tipps och det visade sig vara enkelt nog att spänna remmarna själv!

944_Driver
Addict
Posts: 2290
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#20 Post by 944_Driver »

Att spänna remmen är lätt, det svår är att veta hur hårt man ska spänna. Men man kommer nog rätt långt med lite sunt förnuft och min och många andras har inte rasat än.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

sssswe
NA-Poster
Posts: 45
Joined: 2004-04-15 07:47:50
Contact:

#21 Post by sssswe »

Borde inte vara så svårt att veta hur hårt!

Peter menade att kamremmen är självspännande (944 s2).
Bara lossa två M8 skruvar, låta fjädern spänna ut själv och sedan dra åt.

Vad det gäller balansremmen så skulle den kunna ställas på högkant.

944_Driver
Addict
Posts: 2290
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#22 Post by 944_Driver »

Okay, har du en bil med självspännaren så blir det nog lite lättare :) De lite äldre bilarna (min) saknar det.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
Peter L
S-Poster
Posts: 195
Joined: 2004-04-16 18:25:34
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Location: Södertälje
Contact:

#23 Post by Peter L »

Podium Racing i Södertälje kan nog hjälpa dig. Jag har frågat och dom kan serva 944:
Peter L

sssswe
NA-Poster
Posts: 45
Joined: 2004-04-15 07:47:50
Contact:

#24 Post by sssswe »

Tack för alla tipps!!!
Detta forum är verkligen gulld värt!

Det blev till sist att jag gjorde det själv i stället. Billigare än så blir det inte, såvida jag inte gjorde fel vill säga och får ett motorhaveri. Hoppas inte det.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users