968 eller 944t
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
968 eller 944t
Till våren sitter jag i tankarna att köpa min i raden 3e porsche. Tanken lutar mot en 968 eller 944 turbo. Har även spanat lite på Boxstern http://www.blocket.se/kronoberg/Porsche ... ?ca=22&w=3
Effektmässigt vill jag byta upp mig från min 944 S.
Max prislapp är dryga 90 000- max 100.
Vad är tex. största skillnaden vid jämförelse mot en 968- 944?
Effektmässigt vill jag byta upp mig från min 944 S.
Max prislapp är dryga 90 000- max 100.
Vad är tex. största skillnaden vid jämförelse mot en 968- 944?
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Största skillnaden förutom det visuella (lysen, kofångare m.m) är motor och drivlina...
Frågan är vad ditt användningsområde med bilen kommer att vara, bankörning, åka till glasskiosken eller något annat. Nästa fråga är hur händig är du och hur stor driftbudget har du? och sista och kanske viktigaste frågan, har du planer på att trimma?
/ Erol
Frågan är vad ditt användningsområde med bilen kommer att vara, bankörning, åka till glasskiosken eller något annat. Nästa fråga är hur händig är du och hur stor driftbudget har du? och sista och kanske viktigaste frågan, har du planer på att trimma?
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Jag sliter hellre på bilen till glasskiosken än på knutstorp, dvs. ingen bankörningErol wrote:Största skillnaden förutom det visuella (lysen, kofångare m.m) är motor och drivlina...
Frågan är vad ditt användningsområde med bilen kommer att vara, bankörning, åka till glasskiosken eller något annat. Nästa fråga är hur händig är du och hur stor driftbudget har du? och sista och kanske viktigaste frågan, har du planer på att trimma?
/ Erol
Vad gäller min händighet är det mest småfix jag gör, tex. inga kamremsbyten.
Har ganska stor driftbudget, men inte mer än normalt (vad nu det är )
Jag har inga planerar på att trimma..det skulle möjligen vara en chippning!
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Har faktiskt börjat snegla allt mer på en Boxster (just med tanke på priserna) Men då snackar vi ju mittmotorbil, men samtidigt hade en turbo inte varit fel.
En viktig fråga, Är det vanligt att turbon på 944 krånglar?
En viktig fråga, Är det vanligt att turbon på 944 krånglar?
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Frågan är hur mycket du vill få ut av en chippning då. På 968an kanske du kan få någon hästkraft extra på en 944 Turbo kan du öka effekten rejält med en chippning från 220, 250hk till runt 280-300hk. Gissar att de flesta 944 Turbo redan är chippade iof.
968ans 240hk kommer vara ett rejält kliv uppåt från din 944S i vilket fall som helst och 968an har dessutom betydligt mer effekt på låga varv.
Jag skulle säga att 968an känns mer modern än en 944 Turbo, sexväxlad låda och mer civilicerad motorkaraktär (utan att vara tråkig). 968an har kanske oftare AC än 944 Turbo också eftersom Turbon fanns så tidigt som 1986? Har dock ingen statistik på det, men AC är ju trevligt att ha de varmaste sommardagarna.
Ser egentligen inga fördelar med 944 Turbo jämfört med 968a annat än att det är lättare att få ut mer effekt om man vill.
Sen är det mest en utseendesak som Erol skrev.
968ans 240hk kommer vara ett rejält kliv uppåt från din 944S i vilket fall som helst och 968an har dessutom betydligt mer effekt på låga varv.
Jag skulle säga att 968an känns mer modern än en 944 Turbo, sexväxlad låda och mer civilicerad motorkaraktär (utan att vara tråkig). 968an har kanske oftare AC än 944 Turbo också eftersom Turbon fanns så tidigt som 1986? Har dock ingen statistik på det, men AC är ju trevligt att ha de varmaste sommardagarna.
Ser egentligen inga fördelar med 944 Turbo jämfört med 968a annat än att det är lättare att få ut mer effekt om man vill.
Sen är det mest en utseendesak som Erol skrev.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Menar du själva turbo aggregatet på en 944 Turbo så nej.M-Nilsson wrote:Är det vanligt att turbon på 944 krånglar?
Menar du om 944 Turbo ofta krånglar så verkar svaret vara ja när man läser runt på forumet, men då ska man ha i åtanke att många trimmar dessa bilar rejält och det är ofta med höga effekter som problemen kommer. Om man nöjjer sig med originaleffekt eller en vanlig chippning så tror jag 944 Turbo är lika driftsäkra som en vanlig 944a i stort sett.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Boxstern sjunker ju som en sten i pris just nu, snart måste det vara läge att handla, synd att den första generationen är så ful ... ( tycker jag )
Försäkringspremierna gör att Boxstern nog är lite dyrare att äga än en frontmotorporsche.
Försäkringspremierna gör att Boxstern nog är lite dyrare att äga än en frontmotorporsche.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 968 eller 944t
En facelift behöver inte kosta så många kronor...Janne J wrote:Boxstern sjunker ju som en sten i pris just nu, snart måste det vara läge att handla, synd att den första generationen är så ful ... ( tycker jag )
Försäkringspremierna gör att Boxstern nog är lite dyrare att äga än en frontmotorporsche.
Lyktorna finns t.ex att köpa billigt och det tillverkas en hel del glasfiberdelar till dom...
Det fanns ett Sydafrikanskt företag som tillverkade en hardtop som gjorde att Boxstern såg ut som en Cayman... Kursade tyvärr, men det finns ett fåtal begagnade att hitta för den som letar...
Bobo
Ps. Det tråkiga med dom tidiga är väl att motorn är lite för liten?!
Stora motorn kom väl typ -01 har jag för mig...
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Att 968an är 6 växlad var faktiskt helt något nytt för mig, är inte så insatt i just den modellen (får jag skylla på )patand wrote:Frågan är hur mycket du vill få ut av en chippning då. På 968an kanske du kan få någon hästkraft extra på en 944 Turbo kan du öka effekten rejält med en chippning från 220, 250hk till runt 280-300hk. Gissar att de flesta 944 Turbo redan är chippade iof.
968ans 240hk kommer vara ett rejält kliv uppåt från din 944S i vilket fall som helst och 968an har dessutom betydligt mer effekt på låga varv.
Jag skulle säga att 968an känns mer modern än en 944 Turbo, sexväxlad låda och mer civilicerad motorkaraktär (utan att vara tråkig). 968an har kanske oftare AC än 944 Turbo också eftersom Turbon fanns så tidigt som 1986? Har dock ingen statistik på det, men AC är ju trevligt att ha de varmaste sommardagarna.
Ser egentligen inga fördelar med 944 Turbo jämfört med 968a annat än att det är lättare att få ut mer effekt om man vill.
Sen är det mest en utseendesak som Erol skrev.
AC spelar ingen som helst roll för mig, är van att vara utan. Körupplevelsen är viktigare och 250hk hade inte varit fel, så man effektivt kommer förbi familjen Svensson (skämtar)
Det jag gärna skulle vilja ha vid jämförelse mot min 944S är mer kraft på lägre varv, samt totalt sätt. kan inte en 944 turbo knäcka 6 sek tiden till 0-100? Lite dålig koll just nu, 5,9?
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Det är inte bara de tio extra hästarna man får med en turbo, man får även ca 50 nm mer i vridmoment. Skulle tro att 968:ans motor är mer snarlik den 944S du tidigare har haft, fast med mer effekt i hela registret. Turbon kan upplevas rätt så slö under 3000-3500 varv innan laddtrycket vaknat till liv ordentligt.M-Nilsson wrote:AC spelar ingen som helst roll för mig, är van att vara utan. Körupplevelsen är viktigare och 250hk hade inte varit fel, så man effektivt kommer förbi familjen Svensson (skämtar)
Det jag gärna skulle vilja ha vid jämförelse mot min 944S är mer kraft på lägre varv, samt totalt sätt. kan inte en 944 turbo knäcka 6 sek tiden till 0-100? Lite dålig koll just nu, 5,9?
Har för mig att 250 hk turbon skall göra 0-100 km/h på just 5,9 sekunder och 220 hk varianten gör samma sträcka på 6,1 sekunder. En chippad bil borde med andra ord klara sprinten gott och väl under 6 sekunder.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Mr Dezent
- Carrera-Poster
- Posts: 389
- Joined: 2005-07-02 21:03:02
- Bilmodell: Dodge Viper -96
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Karlskrona
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Jag har, i två av tre fall dessutom upprepade gånger, ägt de tre modellerna 944S, 944 turbo samt 968. Även 944, 944 S2, 944 S2 cabriolet osv.
Den modell av dessa som överraskat mig mest är helt klart 968.
Visst, en turbo är snabbare och förmår att leverera en riktigt go karaktär för vän av prestanda och förföra en med en ordentlig turbokick.
Men den bjuder även på visst lagg, vilket gäller i princip alla äldre turbobilar.
Därför vill jag slå ett slag för 968. Vi brukar ju säga att 944 turbo är en underskattad bil. Samma situation vill jag mena gäller 968 vs 944 turbo. Trodde inte att 968 skulle vara så jäkla rask, men det är den, dessutom utan något som helst lagg (då det som alla vet är en sugmotor).
Helt enkelt en mer "ärlig" karaktär än turbon, med imponerande bra skjuts utan tendens till fördröjning.
Ägde ju även en Porsche 911/964 Carrera2 samtidigt som min 968 och hann köra ett race (rakt fram) med min 968 mot ytterligare en 911/964 Carrera2.
Faktum ett, i båda fall, var att 968:an var lika snabb ifråga om acceleration. Den ska dock tillskrivas att bilen inte var helt original, men heller inte långt därifrån.
Faktum två var att jag upplevde att 968:an faktiskt bjöd på mer underhållsvärde att köra än 911:an, till en lägre kostnad.
"Alla" ville ju åka 911:an, men när de sedan hoppade över till 968:an och fick uppleva den också så var det inte en enda som blev besviken, snarare tvärtom.
Den av de två jag helst körde var 968:an, eftersom den var roligast att köra.
Till saken hör att min 911 var en fullservad svensksåld lågmilad (13.000 mil) bil och min 968 en importerad högmilare (var det 27.000 eller 28.000 mil?), så 911:an borde tagit hem matchen.
Men det gjorde den inte.
Synd att jag inte visste om ditt intresse för 968 tidigare. Ser att vi bor bara några mil från varandra, så då hade du kunnat få uppleva det själv.
Har ju inte lämnat sportvagnsträsket, men dock tillfälligt Porsche. Blir nog en Cayenne eller 996 C4 som åretruntbil här inom kort.
Skulle jag kika på en frontmotor-Porsche idag hade 968 definitivt varit mitt förstahandsval.
På långturer är det dessutom rätt skönt med den sjätte växeln.
Håller med om att Boxster är sjukt prisvärd, men personligen skulle jag inte välja mindre än Boxster S.
Först då börjar det bli något underhållsvärde att tala om, vilket förvisso är min personliga uppfattning efter att ha kört båda.
Den modell av dessa som överraskat mig mest är helt klart 968.
Visst, en turbo är snabbare och förmår att leverera en riktigt go karaktär för vän av prestanda och förföra en med en ordentlig turbokick.
Men den bjuder även på visst lagg, vilket gäller i princip alla äldre turbobilar.
Därför vill jag slå ett slag för 968. Vi brukar ju säga att 944 turbo är en underskattad bil. Samma situation vill jag mena gäller 968 vs 944 turbo. Trodde inte att 968 skulle vara så jäkla rask, men det är den, dessutom utan något som helst lagg (då det som alla vet är en sugmotor).
Helt enkelt en mer "ärlig" karaktär än turbon, med imponerande bra skjuts utan tendens till fördröjning.
Ägde ju även en Porsche 911/964 Carrera2 samtidigt som min 968 och hann köra ett race (rakt fram) med min 968 mot ytterligare en 911/964 Carrera2.
Faktum ett, i båda fall, var att 968:an var lika snabb ifråga om acceleration. Den ska dock tillskrivas att bilen inte var helt original, men heller inte långt därifrån.
Faktum två var att jag upplevde att 968:an faktiskt bjöd på mer underhållsvärde att köra än 911:an, till en lägre kostnad.
"Alla" ville ju åka 911:an, men när de sedan hoppade över till 968:an och fick uppleva den också så var det inte en enda som blev besviken, snarare tvärtom.
Den av de två jag helst körde var 968:an, eftersom den var roligast att köra.
Till saken hör att min 911 var en fullservad svensksåld lågmilad (13.000 mil) bil och min 968 en importerad högmilare (var det 27.000 eller 28.000 mil?), så 911:an borde tagit hem matchen.
Men det gjorde den inte.
Synd att jag inte visste om ditt intresse för 968 tidigare. Ser att vi bor bara några mil från varandra, så då hade du kunnat få uppleva det själv.
Har ju inte lämnat sportvagnsträsket, men dock tillfälligt Porsche. Blir nog en Cayenne eller 996 C4 som åretruntbil här inom kort.
Skulle jag kika på en frontmotor-Porsche idag hade 968 definitivt varit mitt förstahandsval.
På långturer är det dessutom rätt skönt med den sjätte växeln.
Håller med om att Boxster är sjukt prisvärd, men personligen skulle jag inte välja mindre än Boxster S.
Först då börjar det bli något underhållsvärde att tala om, vilket förvisso är min personliga uppfattning efter att ha kört båda.
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3
- robinkjellstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 519
- Joined: 2012-09-11 16:40:46
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Kan bara hålla med om att 968 är en fantastisk bil, dock så har jag inte så mycket att jämföra med
PCS#: 13541
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
-
- S2-Poster
- Posts: 224
- Joined: 2012-12-25 18:48:12
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Sundbyberg / Örebro
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Bumpar upp den här tråden med en länk till ett franskt företag som säljer Boxster-hardtops (och inte verkar ha kursat, åtminstone inte än...). Ser väldigt aptitliga ut, faktiskt. Eller är det där Porsches egna variant? http://d.moris.pagesperso-orange.fr/P_H ... r_987.html" onclick="window.open(this.href);return false;[Bobo] wrote:En facelift behöver inte kosta så många kronor...
Lyktorna finns t.ex att köpa billigt och det tillverkas en hel del glasfiberdelar till dom...
Det fanns ett Sydafrikanskt företag som tillverkade en hardtop som gjorde att Boxstern såg ut som en Cayman... Kursade tyvärr, men det finns ett fåtal begagnade att hitta för den som letar...
Bobo
Ps. Det tråkiga med dom tidiga är väl att motorn är lite för liten?!
Stora motorn kom väl typ -01 har jag för mig...
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Ser ju riktigt lovande ut!JonasK wrote:Bumpar upp den här tråden med en länk till ett franskt företag som säljer Boxster-hardtops (och inte verkar ha kursat, åtminstone inte än...). Ser väldigt aptitliga ut, faktiskt. Eller är det där Porsches egna variant? http://d.moris.pagesperso-orange.fr/P_H ... r_987.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det som skiljer är framförallt sidorutorna, som på originalhardtopen ser för taskiga ut... För runda i bakkant på något sätt.
På den länkade påminner de mer om hur sidorutorna ser ut på en Cayman genom att de har lagt till en extra ruta i själva hardtopen, precis som på den sydafrikanska varianten...
Kastar in några bilder som illustrerar skilnaderna... Jag skull helt klart kunna tänka mig en Boxster med en snygg hardtop, så den där verkar som sagt mycket lovande. Hoppas att dom inte kursar innan Boxstrarna kommer ner mot 50-strecket!
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- S2-Poster
- Posts: 224
- Joined: 2012-12-25 18:48:12
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Sundbyberg / Örebro
- Contact:
Re: 968 eller 944t
Håller med - tycker det är det stora misslyckandet med Boxstern, hur den ser ut med cabben uppe och även med hardtopen vad jag kan se. Men de där customtopparna ger ju ett riktigt skönt Caymanutseende.[Bobo] wrote: Ser ju riktigt lovande ut!
Det som skiljer är framförallt sidorutorna, som på originalhardtopen ser för taskiga ut... För runda i bakkant på något sätt.
På den länkade påminner de mer om hur sidorutorna ser ut på en Cayman genom att de har lagt till en extra ruta i själva hardtopen, precis som på den sydafrikanska varianten...
Jag skull helt klart kunna tänka mig en Boxster med en snygg hardtop, så den där verkar som sagt mycket lovande. Hoppas att dom inte kursar innan Boxstrarna kommer ner mot 50-strecket!
Bobo
Kan definitivt tänka mig en sån kombo jag också, men som sagt - de behöver gå ner lite mer i pris. Just nu ligger billigaste Blocket-Boxstern på 90... men billigaste cayman ligger iofs på 215.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users