Hej ny här på forumet.
Har kört mycket Honda och Toyota förut och sportbils närven har börjat rycka igen.
Någon som vet något om den här http://www.blocket.se/sodermanland/Pors ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Har varit och titta och provkört gick helt ok men bromsar lite snett kändes det som och gick ryckigt klonkigt vid gassläpp? och dippade i tomgången och tvekade lite på låga varv.
Vore tacksam om någon visste något om den.
Porsche 944S 1988
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2013-03-11 19:22:11
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Porsche 944S 1988
Jag har sett den i försäljningshallen där den står. Den såg fin ut tyckte jag men tyvärr har jag inte mer info att komma med så har du provkört den har du ju mer info om den än jag har.
Bromsar den snett och går ryckigt/klonkigt så påpeka det till handlaren innan du köper den. Om de inte deklarerat det på bildeklarationen så är de nog inte medvetna om det och bör vara intresserade av att fixa det.
S modellen kan kännas lite tunn på låga varv då den har en effektkurva som ju är annorlunda än vanliga 944an, dock har jag hört att det mest ska vara en "synvilla" iom att den har en hel del mer på toppen och att den nog inte är slöare än vanliga 944an på låga varv trots allt. Den ska naturligtvis inte tveka oavsett varvtal.
Bromsar den snett och går ryckigt/klonkigt så påpeka det till handlaren innan du köper den. Om de inte deklarerat det på bildeklarationen så är de nog inte medvetna om det och bör vara intresserade av att fixa det.
S modellen kan kännas lite tunn på låga varv då den har en effektkurva som ju är annorlunda än vanliga 944an, dock har jag hört att det mest ska vara en "synvilla" iom att den har en hel del mer på toppen och att den nog inte är slöare än vanliga 944an på låga varv trots allt. Den ska naturligtvis inte tveka oavsett varvtal.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2013-03-11 19:22:11
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Porsche 944S 1988
Ja det är möjligt att det kan vara en synvilla det där med att den känns tunn på låga varv.
Men man är van efter år av smiskning av symaskiner på 1.6l .
Det jag menade var att den kändes som att den nästan dog vid tomgång.
Är det ett vanligt fel på den här modellen? Kanske någon slang eller något.
Men man är van efter år av smiskning av symaskiner på 1.6l .
Det jag menade var att den kändes som att den nästan dog vid tomgång.
Är det ett vanligt fel på den här modellen? Kanske någon slang eller något.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users