Reservdelar

Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Message
Author
Harpin
Addict
Posts: 1121
Joined: 2010-09-07 16:47:31
Bilmodell: 924 -85 /931 -81
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm/Värmdö
Contact:

Re: Reservdelar

#31 Post by Harpin »

Nu har jag fått mitt! 1st luftfilter, 1st bränslefilter och 2st bensinpump. beställde och betalade i måndags. Paketet hämtades upp i fredags kl 17.15 och lämnades över till mig för 2minuter sedan. Allt till belåtenhet. Ska ut o mecka nu. Funkar allt som det ska, vilket det säkert gör, är jag en återkommande kund! Sparade 1200kr som jag kan mata pumpen med.

Kom med TNT i en Europcar bil.

EDIT: Blev inte aviserad i förväg. Rena turen egentligen för är ledig på tisdag eftermiddagar.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Reservdelar

#32 Post by patand »

Harpin wrote:EDIT: Blev inte aviserad i förväg. Rena turen egentligen för är ledig på tisdag eftermiddagar.
Samma med mig, alltså inte aviserad i förväg. De ringde inte ens en gång utan när jag kom hem låg en lapp i lådan att de "försökt nå mig". Pytsan, jag lämnade ju telefonnumret vid beställningen så det borde de kunnat ringa på så hade jag bett grannen (som jag tror var hemma) ta emot paketet. istället fick jag åka 5 mil för att hämta paketet på postens terminal i Nyköping!

Men det där är ju speditörens fel inte Mister Auto iof...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

Reservdelar

#33 Post by Freddie_81 »

Jag beställde skivor och belägg fram och bak luftfilter och oljefilter till bruks Focusen. Inte billigaste utan brembo och andra märkes saker. Billigt ca 2500 och gratis frakt.
Men de splittade ordern i 2 pkt och de ena tog 12 dagar att komma fram de andra dök upp 3 dagar senare men de skickades ändå samtidigt. Och 15 dagar tycker jag är länge varifrån de än skickas i världen. Men som andra nämnt gick detta från Frankrike.
Annars var de bra grejer och inga problem.
Med vänlig hälsning, Fredde
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

QV_
Addict
Posts: 1207
Joined: 2010-08-04 22:37:55
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1980
Location: Mariefred
Contact:

Re: Reservdelar

#34 Post by QV_ »

Nu har jag beställt och fått grejor från Mister-auto två gånger och här kommer mit utlåtande...

Ha inga förhoppningar (om bra paketering)
Missförstå mig inte, jag kommer att forsätta beställa ifrån dem. De är trots allt 40% billiagre än Mekonomen.

Men är det billigt så får man inte
Bra produkter, bra paketering, bra fraktvilkor och bra kundsupport.
Allt detta ingår inte i "billigt"

Fösändelse ett- Lärdomar
Beställ inte tunga saker tillsammans med "känsliga" saker
Mina bromsskivor hade skvaft sönder kartonen till filterna. Allt var helt så det var inga bekymmer rent praktiskt.
Men att se ABS-givaren ligga löst (inte kvar i kartonen) tillsammans med bromsskivan... sådär

Att paketen inte håller ihop händer var dag enligt frakt-killen...
Så vid beställning av tunga saker - inget långt, inget känsligt

Försändelse två - nya lärdomar
Eftersom jag behövde ett bensinfilter så vart det lätta grejor denna gång.
luftfilter, tändstift, packningar osv.
Beställer man packningar så beställ något långt typ torkarblad så dom måste välja en längre karton... man kan då slippa en vikt packning. Nu var den av kork så det fungerar men man blir lite förvånad när man hittar ventilkåpspackningen i ett ytterhörn av kartongen.

Förövrigt låg tändstiften löst i kartongen (askarna var snyggt buntade med en gummisnodd)
Luftfilter i botten var "lagom" pressat. Hålet i botten var stort nog för att tändstiften skulle kunna ramla ur men så har inte skett. Dock så måste man kolla elektrodavståndet på stiften, men det skall man ju göra vilketfall som helst.

Allt fungerar som vanligt men
Det är grodätare som packeterar kartongerna så ha inga förhoppningar.
Ni är härmed officielt varnade!

/Janne

Det finns säkert personer som tycker att man skall klaga och få ersättning och så men jag värderar min fritid högre än så. Vet jag bara om att jag åker på en extra frakt för att få mina saker hem "hela" så gör det inget. Det är iallafall billigare.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users