Rengöra slutröret?

Bilvårdsforum:
Diskutera metoder och lämpliga produkter för att hålla din bil i fint skick.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

Rengöra slutröret?

#1 Post by Chevalier »

Någon som vet nåt bra sätt att få slutröret blankt och fint igen? Ser ju ut som... Provade Autosol, men det hjälpte inte så jättemkt. Nåt bad man kanske kan lägga det i?

User avatar
Mats Jacobsson
Addict
Posts: 1970
Joined: 2004-07-10 17:36:09
Telefon: 0703281787
Bilmodell: Boxster S
Årsmodell: Vet ej
Location: Linköping/Köpingebro
Contact:

Re: Rengöra slutröret?

#2 Post by Mats Jacobsson »

Chevalier wrote:Någon som vet nåt bra sätt att få slutröret blankt och fint igen? Ser ju ut som... Provade Autosol, men det hjälpte inte så jättemkt. Nåt bad man kanske kan lägga det i?
Provade Mr Muscle keramikrent, är för rengöring av glashällen på spisen.
Funkade kanon på min.
8)

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#3 Post by Magnus Åkerqvist »

När jag tvättar bilen så brukar jag ta fälgrengöring på mitt slutrör. Blir blankt o fint =)
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
Chevalier
Carrera-Poster
Posts: 336
Joined: 2004-11-12 10:37:41
Bilmodell: 968 -92
Location: Malmö
Contact:

#4 Post by Chevalier »

Magnus Åkerqvist wrote:När jag tvättar bilen så brukar jag ta fälgrengöring på mitt slutrör. Blir blankt o fint =)
Har du originalröret i rostfritt då eller har du nån kromad historia? Mitt såg inte ut att vara rengjort nånsin av tidigare ägare, så det sitter rätt bra inbränt i det. Har sett att det ska finnas nåt kromat rör som originaltillbehör till 944:orna, men enligt en kille som sålde på Ebay så passar det inte till en 968:a. Nån som vet nåt mer om detta?

User avatar
Favst
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2006-05-27 09:48:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#5 Post by Favst »

Spraya på lite fälgrent, det gör inget om slutröret är varmt heller, och skura med en vanlig diskborste .. det fungerar i 9 fall av 10.
Och fälgrent skall skumma, precis som disklödder - då fungerar det som bäst. Skrubba med borsten och jobba fram löddret. Sitter det ärg eller annat enstaka fastbränd slagg, så kan man sprätta bort det med en liten kniv eller nåt annat passande som ett rakblad om man är försiktig.
Johan Kullberg
[url=http://www.garaget.org/?car=30257]Svart Porsche 944 N/A -84[/url] <-- TILL SALU!!
[url=http://www.garaget.org/?car=59208]Gul Porsche 944 N/A -84[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users