Rikard Svensson wrote:Jag blev erbjuden att prova på nya bussningar i framvagnen och det monterades i oktober. Jag har därför inte hunnit prova det på bana men redan nu kan jag konstatera att bilen känns betydligt snabbare i reaktionerna och med bättre precision.
Något som för min del var kul, var att du bytte från Powerflex och bilen ändå blev betydligt mer responsiv. Steget från orginalbussningar blir ju ännu större i respons & precisions frågan.
Hur var det föresten med ditt Casterblock, det var orginal vi bytte ut mot mitt va?
Mvh Jon
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Jon80 wrote:(Kör även jag en kopia från Rejsas forum)
Rikard Svensson wrote:Jag blev erbjuden att prova på nya bussningar i framvagnen och det monterades i oktober. Jag har därför inte hunnit prova det på bana men redan nu kan jag konstatera att bilen känns betydligt snabbare i reaktionerna och med bättre precision.
Något som för min del var kul, var att du bytte från Powerflex och bilen ändå blev betydligt mer responsiv. Steget från orginalbussningar blir ju ännu större i respons & precisions frågan.
Hur var det föresten med ditt Casterblock, det var orginal vi bytte ut mot mitt va?
Mvh Jon
Jon
Tack för senast!
Casterblocket var bytt mot det som fanns i M030-paketet. Det är betydligt hårdare än original, dock inte så hårt som dina bussningar!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Var hos Sandén i veckan. Sänkte bilen 10 mm. bak och 5 mm. fram. Efter det gjordes en hjulinställning, bromsvätskebyte samt byte av bromsskivor och belägg fram.
De problem jag hade med buren är lösta. Jag sänkte förarstolen ett hack samt monterade en annan ratt med mera djup i och då fick jag tillräckligt med utrymme för både huvud och hjälm.
Efter lite provkörningar är jag supernöjd!!! Bilen går otroligt bra!!! Sänkningen och hjulinställningen gjorde att balansen känns bättre än förut och den nya körställningen är betydligt bättre med mera kontroll som följd.
Ferodobeläggen fram är det ett j...la bett i när de är varma med lägre pedaltryck jämfört med mina gula Pagid jag hade tidigare. Däremot är de inget vidare kalla med dålig bromsverkan och ännu mera oljud vid stadskörning.
Bara nu reg.besiktningen går bra på torsdag - håll tummarna!!!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Då var bilen besiktigad och buren godkänd!! Var väldigt nervös inför regbesiktningen men det visade sig vara obefogat. Dock godkändes inte min Sparcostol utan intyg men det går ju fort att slänga i originalstolen för ombesiktningen. Läste på en del inför besiktningen och hade fått uppfattningen att byte av stol var OK om den monterades i originalfästena men detta visade sig vara felaktigt.
Fick lite skrämselhicka i förrgår då jag gjorde ett CO-test som visade 10,20!!! Efter justering av CO-skruven ordnades ett litet läckage vid insuget, dessutom kördes bilen på 2/3 E85 vid besiktningen och då var CO-halten 1,1 istället!!!
Ett stort tack till Johan S för lånet av baklucka till besiktningen!!!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Gratulerar Rikard!
Jag hade heller inga bekymmer när jag reg. besiktade min bil med bur. Så jag förstår inte varför folk fegar ur för en burmontering .
Det hade varit skoj om du hade lagt upp lite bilder på inredningen när allt är på plats .
Rikard wrote:Dock godkändes inte min Sparcostol utan intyg men det går ju fort att slänga i originalstolen för ombesiktningen. Läste på en del inför besiktningen och hade fått uppfattningen att byte av stol var OK om den monterades i originalfästena men detta visade sig vara felaktigt.
Rikard
Vad kvävs för att få byta till skalstol enligt besiktningen?
Nu vart jag glad att jag har mina orginalstolar kvar....
/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.