924 Turbo -80 | EFI & IC
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 669
- Joined: 2008-10-25 07:03:10
- Bilmodell: 993 C2
- Location: Hyssna / Katrineholm
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Roligt Danieleen wrote:Häromdagen skulle jag beställa nya däck till 931:an men tänkte att jag skall nog titta på säljes-annonserna här först. Vilket var tur för där var en uppsättning fina fälgar med fina däck till salu för ett mycket bra pris så jag slog till och hämtade dom idag. Det var Watp här på forumet som sålde dom, tack för en bra affär!
Jag tycker ju igentligen att 931:ans gamla charmiga design passar med gamla charmiga fälgar men jag kunde inte låta bli att prova dessa stora "moderna" för det priset.
Kul att dom kommer till användning....
Tack själv för en smidig affär......... Hoppas få se lite bilder med fälgarna på....
/ Micke
Nordic Jack 993 Carrera 2
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Trots hemrenoveringar och värdelös rygg tänkte jag igår att, nu åker jag till garaget och luftar av den förbannade kopplingen. Sagt och gjort, sedan blev det en liten omväg hem med porschen och det var riktigt härligt trots att man kom hem med en ännu sämre rygg än man kom ut med.
Nästan så att det var värt det
Nästan så att det var värt det
Daniel Eén
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Man står ut med nästan vad som helst bara man får köra Porsche...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Hittade den här tråden först nu.
Kul projekt!
Vad har hände sen?
Bobo
Kul projekt!
Vad har hände sen?
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Ha ha.. ja det kan man fråga sig.
Bilen står och väntar på bättre tider.
Jag är rätt nyskilld och så börjar jag få en känsla av att min rygg aldrig mer kommer klara mekställningen i motorrummet..
Men som sagt den är kvar och min 3:åriga son tycker att det är hög tid att laga bilen, så det kanske hjälper att få tummen ur på ett eller annat sätt. Jag behöver ny topplockspackning..
Bilen står och väntar på bättre tider.
Jag är rätt nyskilld och så börjar jag få en känsla av att min rygg aldrig mer kommer klara mekställningen i motorrummet..
Men som sagt den är kvar och min 3:åriga son tycker att det är hög tid att laga bilen, så det kanske hjälper att få tummen ur på ett eller annat sätt. Jag behöver ny topplockspackning..
Daniel Eén
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Skönt att se att den finns kvar iallafall!een wrote:Ha ha.. ja det kan man fråga sig.
Bilen står och väntar på bättre tider.
Jag är rätt nyskilld och så börjar jag få en känsla av att min rygg aldrig mer kommer klara mekställningen i motorrummet..
Men som sagt den är kvar och min 3:åriga son tycker att det är hög tid att laga bilen, så det kanske hjälper att få tummen ur på ett eller annat sätt. Jag behöver ny topplockspackning..
Alltid trist när livet kommer emellan...
Håller tummarna för att du repar dig och låter sonen få som han vill!
Kanske finns någon som kan hjälpa dig med det sista om ryggen gett upp!
Ingen skam i att be om hjälp!
Inte meningen att lägga näsan i blöt, men med ett så spännande projekt kunde jag inte låta bli...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Kul att denna tråd lyftes upp och kul att du finns kvar på forumet Daniel!
Motorn var ju nybyggd och med EFI borde ju risken vara låg för problem med för lite bränsle om man mappar vettigt.
Vad hände?een wrote:Jag behöver ny topplockspackning..
Motorn var ju nybyggd och med EFI borde ju risken vara låg för problem med för lite bränsle om man mappar vettigt.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
En liten övervarvning i ett fövirrat ögonblick.. (sömnbrist, växellådan går åt fel håll, ja jag är en idiot..)patand wrote:Kul att denna tråd lyftes upp och kul att du finns kvar på forumet Daniel!
Vad hände?een wrote:Jag behöver ny topplockspackning..
Motorn var ju nybyggd och med EFI borde ju risken vara låg för problem med för lite bränsle om man mappar vettigt.
Daniel Eén
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
een wrote:En liten övervarvning i ett fövirrat ögonblick..
Tråkigt, men det kunde ha gått värre med motorn. Jag körde en BMW M3 e30 i långlopp för några år sedan. Den har som bekant också en dogleg låda och en annan medlem i teamet fick i 3:an istället för 5:an efter att ha varvat ur 4:an på Mantorps långa raka. Han hade dessutom onödigt snabb kopplingshantering så han hann inte märka att han fick i fel växel och du kan ju gissa hur bra det var.
Det blev inte bara att byta topplockspackningen på den bilen, ventilsallad är en ganska dyr sallad...
Hoppas du kan få hjälp att byta topplockpackningen så du får köra bilen!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Tackar.
Original packningen skall väll hålla rätt bra egentligen eller?
Original packningen skall väll hålla rätt bra egentligen eller?
Daniel Eén
- Bathory
- Addict
- Posts: 3571
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Jag har för mig att Jesper beställde en topplockspackning i koppar till sin för att få det att hålla.
Kolla med honom (självklart kan jag minnas fel men det händer också att jag minns rätt )
Hör av dig om du behöver lite mek-hjälp.
Ställer gärna upp.
Mvh
Sven
Kolla med honom (självklart kan jag minnas fel men det händer också att jag minns rätt )
Hör av dig om du behöver lite mek-hjälp.
Ställer gärna upp.
Mvh
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Tack Sven, men du kanske skall spara din rygg till ditt projekt, men kunskap är ju aldrig fel.Bathory wrote:Jag har för mig att Jesper beställde en topplockspackning i koppar till sin för att få det att hålla.
Kolla med honom (självklart kan jag minnas fel men det händer också att jag minns rätt )
Hör av dig om du behöver lite mek-hjälp.
Ställer gärna upp.
Mvh
Sven
Jag kommer inte ihåg säkert hur det var med kopparpackningen, men jag tror att det kräver mer åtgärder för att bli tätt.
Jag kommer nog att hålla mig på låga laddtryck hoppas jag i framtiden. Har man en tillräckligt långsam vardagsbil så blir skillnaden stor ändå
Daniel Eén
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Det är väl bara om man ska upp på extrema laddtryck ocgh/eller effekter (dvs höga cylindertryck) som man kan behöva byta topplockspackning till något annat än original.
För en i stort sett standard motor med upp till 1 bar överladdning tror jag inte man behöver fundera på annan packning. Säkert kan någon som har mer koll på trimning än jag har ge klarare besked.
För en i stort sett standard motor med upp till 1 bar överladdning tror jag inte man behöver fundera på annan packning. Säkert kan någon som har mer koll på trimning än jag har ge klarare besked.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Går det mosa ur 274whp ur en vanlig EFI turbokonverterad 924 så borde du vara rätt lugn http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=28319" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns andra på det forumet som kört 1 bar under manga år med standardmaskin, även med kjet utan store problem. Bra laddluftkylning och se till att ha kollpå blandingen så ska de vara lugnt..
Finns andra på det forumet som kört 1 bar under manga år med standardmaskin, även med kjet utan store problem. Bra laddluftkylning och se till att ha kollpå blandingen så ska de vara lugnt..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
Who is online
Users browsing this forum: No registered users