924 Turbo -80 | EFI & IC

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#151 Post by een »

Cédric wrote:Går det mosa ur 274whp ur en vanlig EFI turbokonverterad 924 så borde du vara rätt lugn :) http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=28319" onclick="window.open(this.href);return false;

Finns andra på det forumet som kört 1 bar under manga år med standardmaskin, även med kjet utan store problem. Bra laddluftkylning och se till att ha kollpå blandingen så ska de vara lugnt..
Tack! det var ju det man ville höra. då är det bara att kika förbi Utzon när man väl får tummen ur.
Daniel Eén

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#152 Post by een »

Toppen är demonterad..
Det tog "bara" två år innan jag fick tummen ur. :roll:
Tycker mig kunna ana vart vattnet har tryckt in. i den svarta ringen på packningen.
Finns det något bra sätt att tvätta ur geggan ur kyl kanalerna?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daniel Eén

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#153 Post by een »

Bilden på packningen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daniel Eén

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#154 Post by patand »

Oj, vilken gegga! :) Prova köra med vattenslang och lite lagom tryck?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#155 Post by een »

OK.
Tack för tipset!
Daniel Eén

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#156 Post by patand »

een wrote:Tack för tipset!
Lämnar inga garantier då jag inte utfört något liknanden själv. Det var bara första tanken som kom upp i huvudet. :) Jag menar på något sätt måste man ju spola ur kanalerna iaf.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#157 Post by een »

Har kollat lite mer noga på toppen och det finns ett litet märke som med största sannolikhet är svaret på varför topplockspackningen gav sig, behöver en planing.
Skruvade isär toppen för att kunna lämna in på planing och då finner jag även att tryckarna sannolikt behöver bytas.. Vart f..n hittar man sådana billigt?
Känner någon för att ta över detta projektet så är jag nog lättövertalad nu..
Daniel Eén

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3887
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#158 Post by [Bobo] »

een wrote:Har kollat lite mer noga på toppen och det finns ett litet märke som med största sannolikhet är svaret på varför topplockspackningen gav sig, behöver en planing.
Skruvade isär toppen för att kunna lämna in på planing och då finner jag även att tryckarna sannolikt behöver bytas.. Vart f..n hittar man sådana billigt?
Känner någon för att ta över detta projektet så är jag nog lättövertalad nu..
Kolla ebay!

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#159 Post by makkanftw »

http://garage.ideola.com/prod-EngineMods.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uppgradera när du ändå är där och rotar?
Vet inte om de delas med andra bilar men har för mig att dem hydrauliska inte är helt lätta att få tag på.
- Marcus

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC

#160 Post by een »

Tack för tipsen!
Dahlbäck skall tydligen ha lite grejor också.
Daniel Eén

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users