Re: 931 -80 | Topplocksmek pågår...
Posted: 2020-10-08 15:16:33
Grattis Cedric, väldigt lik min S..;
Forum for 924/931/944/951/968 owners
https://www.944sverige.com/forum/
Finns dessa coilover-rör kvar att köpa? Är benen på en 931 tjockare än på en vanlig n/a 924?Cédric wrote: ↑2010-09-26 14:55:15 Va händer här egentligen?
Efter sista körningen på kullen med PCS så har det hänt ungefär 0 . Tog en vända till automobil classic carshow, det är väl det enda. Idag är sista helgen innan försäkringen går ut, så det blev en runda för att se att allt fungerade och få lite värme i bromsarna. Bilen har stått ute största delen av tiden och behövde lite fart . Som vanligt startade den upp direkt utan problem och gick något helt otroligt, med denna svala fina luft så går den verkligen sjukt bra. Tänk om man kunde få den att gå såhär på sommaren, IC-byggandet blev inte direkt mindre lockande . Vi får se hur mycket tid jag får över denna vinter..
Så idag påbörjades vintermecket med att plocka av fjäderbenen för montering av lite hårdare fjädrar och ställbara fjädersäten. Kommer bli kanon det här! Inte alls stenhårt på något sätt men ett klart kliv uppåt från innan. Fjädrar och hylsor mm är från rallydesign och hjälpfjädrarna är från merlin motorsport.
om jag kollar på tanklogen så ser jag att jag kört en bra bit över 500 mil i år och förbrukat ca 635 liter soppa, mestadels vpower, billigt värre Nästa år tror jag jag kan få ner förbrukningen något eftersom tanken numera inte läcker på banan när den är full
Det är det ju absolut, är det fortfarande för ombyggnad fram eller är det kompletta och färdiga ben?safe wrote: ↑2021-03-30 13:29:52 Jag kollade nyligen med Gaz och deras enklare (inte Gold) coilover kit skulle gå på £677 + frakt (och sen moms + tull numera). Det är med fljädrar för att ta bort torsionsstavarna. Jag tycker det verkar rätt prisvärt för helt nya prylar.
Tar man bort stavarna bak så är det relomenderat som jag förstår det att byta bussningarna i svärdet till något stabilare.
Kompletta ben. Bolt off - bolt on Kanske ska man kolla att övre fjäderbenslagringen är ok innan man påbörjar jobbet.Ingemansson wrote: ↑2021-03-30 13:45:49Det är det ju absolut, är det fortfarande för ombyggnad fram eller är det kompletta och färdiga ben?safe wrote: ↑2021-03-30 13:29:52 Jag kollade nyligen med Gaz och deras enklare (inte Gold) coilover kit skulle gå på £677 + frakt (och sen moms + tull numera). Det är med fljädrar för att ta bort torsionsstavarna. Jag tycker det verkar rätt prisvärt för helt nya prylar.
Tar man bort stavarna bak så är det relomenderat som jag förstår det att byta bussningarna i svärdet till något stabilare.
Brexit suger.. men då har jag bättre koll på utbudet!Cédric wrote: ↑2021-03-30 20:01:17 Dom finns fortfarande att få tag på för superbilliga pengar från flera ställen. Men ska man ändå köpa nya dämpare osv så finns ju numera GaZ coilovers som Magnus tipsare om (fanns inte förr i tiden när jag fixade mina ben) som är prisvärda. Synd bara med brexitdebacklet som gjort allt dyrare och krångligare.
Som jag tolkar det är det bara tull, moms kommer du alltid att få betala.
Det gör ju rätt stor skillnad, är inte tullen 11%? Svenska momsen är väl 25 istället för 21 som den brittiska är om jag minns rätt. Så kommer man undan tullen blir det inte så farligt. Sen tillkommer väl en hanteringsavgift, men den är ju liten i förhållande när man köper åt dyrt.Janne J wrote: ↑2021-03-31 20:25:16Som jag tolkar det är det bara tull, moms kommer du alltid att få betala.
https://www.tullverket.se/sv/privat/bre ... 915c2.html