Då lyfter jag igen och frågar hur det går, snart ett år sedan senaste uppdateringen
Förresten, det pågår lite forskning på ditc lådor, vet du varifrån din bil från början härstammar ?
924 Turbo 1981 | Orangutang Racing 948
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- R924T
- Carrera-Poster
- Posts: 361
- Joined: 2005-08-31 11:26:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 924 Turbo 1981 | Orangutang Racing 948
Importerad från tyskland eller frankrike.
Bilen ska vara från början vara importerad från antagligen tyskland -89 sedan hade ägaren med sig bilen till frankrike och tillbaka under några år.
Bilen ska vara från början vara importerad från antagligen tyskland -89 sedan hade ägaren med sig bilen till frankrike och tillbaka under några år.
Kör 951 hårt på bana i PCSR.
- R924T
- Carrera-Poster
- Posts: 361
- Joined: 2005-08-31 11:26:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 924 Turbo 1981 | Orangutang Racing 948
Så händer inte mycket i garaget mer än att jag börjart sortera ner delar i lådor för eventuellt försäljning iförmån för andra projekt.
Har införskaffat: En 931 motor i delar med orginalkolvar med ventilmärken. Polerade vevtakar ombussade till 24mm kolvbult för bubbla-kolvar. Aluminiumtryckplatta, ny och begagnade lameller, tänddelar och insugsdelar.
Men nu säljs nog projektet. Helst som helt projekt. 931-kaross, väldigt fin lack, orange. Heigo helbur, regbesiktad med bur. Har vagnbok men inte besiktad de senaste åren. Stora 928-gts bromsar fram, öhlinsfjädrar fram och bak, borttagna torsionsstavar. Gula koni runt om. Liten 25l tank med skvalpskydd i.
Påbörjat att montera in stående pedalställ i bilen.
Inga motorfästen i bilen, Just nu sitter en 928 motor i.
Pm om några frågot. Det blir väl en Till salutråd framåt när jag sorterad upp allt hemma i garaget. Har smalart mpå mig en hel del saker genom åren.
Har införskaffat: En 931 motor i delar med orginalkolvar med ventilmärken. Polerade vevtakar ombussade till 24mm kolvbult för bubbla-kolvar. Aluminiumtryckplatta, ny och begagnade lameller, tänddelar och insugsdelar.
Men nu säljs nog projektet. Helst som helt projekt. 931-kaross, väldigt fin lack, orange. Heigo helbur, regbesiktad med bur. Har vagnbok men inte besiktad de senaste åren. Stora 928-gts bromsar fram, öhlinsfjädrar fram och bak, borttagna torsionsstavar. Gula koni runt om. Liten 25l tank med skvalpskydd i.
Påbörjat att montera in stående pedalställ i bilen.
Inga motorfästen i bilen, Just nu sitter en 928 motor i.
Pm om några frågot. Det blir väl en Till salutråd framåt när jag sorterad upp allt hemma i garaget. Har smalart mpå mig en hel del saker genom åren.
Kör 951 hårt på bana i PCSR.
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Re: 924 Turbo 1981 | Orangutang Racing 948
Tråkigt att höra. Låter snarare roligt än billigt med Öhlins och 928 motor.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- R924T
- Carrera-Poster
- Posts: 361
- Joined: 2005-08-31 11:26:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 924 Turbo 1981 | Orangutang Racing 948
Tja priset är flexibelt. Rätt köpare är viktigare än rätt pris.
Bilen kan ju fås med 928 motor eller 931 motordelar.
Bilen med hjulupphängningar, bur osv kommer i ett stycke sen finns en större mängd lösa delar.
Bilen kan ju fås med 928 motor eller 931 motordelar.
Bilen med hjulupphängningar, bur osv kommer i ett stycke sen finns en större mängd lösa delar.
Kör 951 hårt på bana i PCSR.
- R924T
- Carrera-Poster
- Posts: 361
- Joined: 2005-08-31 11:26:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Skövde
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users