Page 7 of 7

Re: 931 - Ladufynd

Posted: 2021-05-20 16:51:11
by gegge
Jag mätte upp båda för många år sedan. Samma fjäder:

https://www.924board.org/viewtopic.php? ... ate#293839

Re: 931 - Ladufynd

Posted: 2021-05-20 18:16:29
by Cédric
Är du helt säker på att det verkligen var s1 mot s2 och att inget var bytt sen tidigare? Jag såg ingen mätbar skillnad i laddtryck när jag bytte turbo, och inget i övrigt var ändrat. WG har inte samma artikelnummer mellan s1 och s2.

Re: 931 - Ladufynd

Posted: 2021-05-21 16:39:29
by gegge
Nej Cédric, jag är inte säker. Kommer inte ihåg varifrån de kom. Ser också i PET att det skiljer i nummer mellan S1, S2 och GT. Har för mig att klockans lock är annorlunda vad gäller tryckrör/slangar. Samtidigt har väl GT:n bara en dämpare = lägre mottryck. Trodde jag hade en bild på de fjädrar jag mätte upp, hade rätt många. Hittade bara en forumbild.

Re: 931 - Ladufynd

Posted: 2021-05-22 22:11:12
by NTF
Får mäta laddtrycket när jag fått ihop allt. Ska bli intressant att se var det landar.

Idag började jag med jobbet att byta ut alla vacuum- och luftslangar på insuget. Finns ganska många små slangbitar som skarvar mellan olika komponenter och några av slangarna såg riktigt dåliga ut. Kom också på att det sitter en kort slangbit vid pop-off ventilen på turbon. Otroligt svår att få av och jag insåg att det skulle vara omöjligt att montera en ny slang utan att ta av vattenpumpen. Eftersom jag har en ny pump liggandes så skred jag till verket och började med att bryta av en av skruvarna på pumpen (som går in i blocket) :( Klantigt men man får väl se det som lite bonusjobb...


291DFBF0-CA8E-43F0-8B97-8510A890CD83.jpeg
Ganska många skarvar som ska hålla tätt...

7662BB70-F158-4ED5-AC71-C66AFD140346.jpeg
Här läcker det garanterat..
FB5D17CA-2E97-4D34-B165-030AEBD3155C.jpeg
Provmontering med nya slangar. Testade också Wurren som funkade fint!

Fortsättning följer..