924S

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
marisa
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2015-10-09 12:49:09
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Contact:

924S

#1 Post by marisa »

Hej där ute!
Min -86:a idag nybes. u.a. och äntligen redo för kurviga sommarvägar.
Denna vinter har följande utförts.
Service inkl. kam- och balansrem
Stift
Batteri
Bränslepump
Hastighetsmätarvajer
Slav- och huvudcylinder till kopplingen
Nya gasfjädrar fram
Nya golvmattor
...och så lite puts kvar dock!

Ses i sommar!
/marcuz

Idag Besiktad u.a. och redo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Vidar9_4
S-Poster
Posts: 150
Joined: 2015-02-12 19:37:16
Bilmodell: 944 N/A
Årsmodell: 1986
Location: Sthlm, bilen står i Trosa
Contact:

Re: 924S

#2 Post by Vidar9_4 »

Grattis! Duktigt med arbete, då känns det extra bra att plocka ut bilen nu!
Snygg färg också! Kan det vara garnet red LM3Y?
Skriv gärna vart du bor, om du är inom rimligt avstånd till stockholm är det ju träff på Cafe Lyran i helgen! :#cheers:

MVH Vidar

marisa
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2015-10-09 12:49:09
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: 924S

#3 Post by marisa »

Helt rätt med färgkoden!
Bor i Vimmerby, har tyvärr inte möjlighet denna helgen men 30mil i fint väder är annars inga problem :D

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 924S

#4 Post by Janne J »

924S är så rätt, den drivlinan borde 924:an haft från början.
Lycka till med bilen!
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

marisa
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2015-10-09 12:49:09
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: 924S

#5 Post by marisa »

Lite småpyssel i garaget!
Ljuddämpning på huven blev riktigt bra, när jag väl fick bort den gamla!
Trevlig Helg!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2627
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: 924S

#6 Post by gegge »

Det måste vara kul att pilla med en sådan fin bil :D
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

User avatar
Vidde
S-Poster
Posts: 178
Joined: 2013-09-24 20:30:24
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Malmö
Contact:

Re: 924S

#7 Post by Vidde »

Vad använde du för medel för att ta bort limmet från den gamla huv-isoleringen? Blev riktigt bra!

marisa
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2015-10-09 12:49:09
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: 924S

#8 Post by marisa »

Dämpningen i sig var så slut så den kunde jag dammsuga bort.
Därefter bara vanlig avfettning i riklig mängd tillsammans med engångskniv i plast, några naglar och en stor mängd trasor...

marisa
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2015-10-09 12:49:09
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: 924S

#9 Post by marisa »

Hur får ni upp ytan/finishen på topp och insug?
Jag får inte till det riktigt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4614
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 924S

#10 Post by Cédric »

Bräkleen+tandborsta -> finlira med autosol. Beror ju på lite vad för typ av material det är, på sandgjutet typ insug tycker jag man kommer riktigt långt med bräkleen+tandborste. Släta artiklar typ presshjutet aluminium mår bra av lite mer puts.

marisa
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2015-10-09 12:49:09
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: 924S

#11 Post by marisa »

Dagens frågor :D
Borde byta vindruta, går det att göra på ett bra sätt utan att skada instrumentbrädan?
Funderar även på att lacka om fronten då den har mycket stenskott.
Rätt eller fel på en bil med originallack?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
robinkjellstedt
Turbo-Poster
Posts: 519
Joined: 2012-09-11 16:40:46
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Göteborg
Contact:

Re: 924S

#12 Post by robinkjellstedt »

marisa wrote:Dagens frågor :D
Borde byta vindruta, går det att göra på ett bra sätt utan att skada instrumentbrädan?
Funderar även på att lacka om fronten då den har mycket stenskott.
Rätt eller fel på en bil med originallack?
Lackar du om bara fronten så får du nog räkna med nyansskillnader som man kanske kommer störa sig mer på än vad stenskotten gör. Jag har själv funderat på att lacka min front då jag också har massa stenskott och liknande kulör som du, men jag har kommit fram till att jag kan leva med lite vita prickar. Bilen är ju ändå inte ny och det gör väl inget att det syns att bilen är använd :)

marisa
S-Poster
Posts: 61
Joined: 2015-10-09 12:49:09
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: 924S

#13 Post by marisa »

Min slang från bromsvätskebehållaren och in i torpedväggen "svettas"!!
Verkar inte okej, eller?
/m
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4614
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 924S

#14 Post by Cédric »

Byt till en som tål bromstvätska, så ser det ut när man använder fel slang, ibland har dom lite svårt för det på hydraulfirmor om man frågar. Dom säger att slangarna tål bromsvätska, men så är inte alltid falllet, fick göra om min slang efter att ha åkt på den nitlotten en gång.

fälgen
Addict
Posts: 1315
Joined: 2010-08-19 11:12:24
Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
Årsmodell: 1986
Location: Linköping
Contact:

Re: 924S

#15 Post by fälgen »

Har också haft samma problem med en slang från hydroscand som skulle tåla bromsvätska. Har köpt ny originalslang som dessutom är snygg :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users