944 -86 | #KULRÄSERN#
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2019-12-26 16:38:04
- Bilmodell: 944 -T
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Tycker din bil är hur frän som helst som den är, men TAG Heuer är ju otroligt cool den också.
/ Håkan
951 -86
/ Håkan
951 -86
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Hej Håkan!
Tack! Jag vandrar som en osalig ande fram och tillbaka, klibbor / clean. Nu är det kort tid fram till säsongen, får se vad det blir. Kommer du och besöker ett banmöte nästa år?
Tack! Jag vandrar som en osalig ande fram och tillbaka, klibbor / clean. Nu är det kort tid fram till säsongen, får se vad det blir. Kommer du och besöker ett banmöte nästa år?
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2019-12-26 16:38:04
- Bilmodell: 944 -T
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Hej Anders
Tid som det är ont om, fått hem fyra nyrenoverade ok i fjol men de ligger fortfarande i kartongen. Skall försöka hitta någon som man kan lita på som går igenom bilen. Sista rundan var nog 4 år sedan på Knutstorp och det är dax för en genomgång. Något glapp här och något läckage där som borde fixas
Vi hörs och ses säkert, men 2021 vet i tusan. Har du förslag på lämplig mek får du dock gärna PMa eller maila på hakabeng@gmail.com
Tid som det är ont om, fått hem fyra nyrenoverade ok i fjol men de ligger fortfarande i kartongen. Skall försöka hitta någon som man kan lita på som går igenom bilen. Sista rundan var nog 4 år sedan på Knutstorp och det är dax för en genomgång. Något glapp här och något läckage där som borde fixas
Vi hörs och ses säkert, men 2021 vet i tusan. Har du förslag på lämplig mek får du dock gärna PMa eller maila på hakabeng@gmail.com
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vint
Förra året krånglade elektroniken i bilen. Började med att startmotorn inte ville köra igång när jag vred på nyckeln. Senare under året blev jag vid något tillfälle förbannad och gav säkringsboxen än spark underifrån vilket hjälpte. Sen gav kylfläkten upp, vilket avhjälptes med en strömbrytare i kupén. Nu vid uppstarten inför våren startade inte bilen trots att startmotorn så gärna ville. En spark hjälpte inte, jag konstaterade efter en stund att bänslepumpen inte startade. I stället för fler sparkar tryckte jag lite här och där på säkringsboxen ovanifrån och hepp så gick bränslepumpen igen. Men efter ett försök vred jag ånyo på nyckel, ingen ström någonstans helt svart. Säkringsdosan igen,...merde.
Så nu har plockat i sönder säkringsboxen och kan konstatera att det ha varit ett mindre sjöslag i boxen. Är det någon medlem i intresseklubben som är intresserad över hur en säkrings/relälåda ser ut inuti så finns svaret i bilden.
Så nu har plockat i sönder säkringsboxen och kan konstatera att det ha varit ett mindre sjöslag i boxen. Är det någon medlem i intresseklubben som är intresserad över hur en säkrings/relälåda ser ut inuti så finns svaret i bilden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- henca
- Turbo-Poster
- Posts: 468
- Joined: 2015-03-27 23:18:59
- Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
- Årsmodell: 1977
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Wow! Det ser inte så svårt ut att plocka isär, men att sen skruva ihop igen med samma funktionalitet verkar vara en tuff utmaning. Man får hoppas att du dokumenterade noga under isärskruvandet?
m v h Henrik
m v h Henrik
- safe
- Addict
- Posts: 1427
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Vad har du för ECU? Kan inte den styra en "Power distribution module" över can-bus? Då kan du väl skrota alla reläer och säkringar.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Jo tack, mycket delar blev det. Men med tysk noggrannhet så är allt spårat i plasten så man ser tydligt vad som skall sitta var, som ett pussel med facit så att säga. Nu är mycket gravt oxiderat och att pilla med att slipa eller syra kopparen skulle vara ett enormt arbete. Dessutom ökar risken för att det skulle oxidera igen.
Som väl är så är det goa kompisar här på forumet som gräver i sina lager för att hjälpa till
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Ecu’n är en gammal Motec, den gör sitt jobb men inte så mycket mer. Så ingen hjälp där Magnus
- safe
- Addict
- Posts: 1427
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Nä, det vore väl feltajmat just nu!
Jag funderade på det själv, men en sån PDM är också ganska dyr. Maxxecus variant kostar typ 15.000...
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1410
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Asså detta är ju nästan som att se en motorrenovering. Den oinvigde får lätt panik vid synen på mängden delar utspridda. Är i full beundran att du ger dig på detta projekt
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Hoppas du slipper att montera ihop "relälådan" igen och den "lätt" begagnade funkar
/Björn
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Tack Björn,Björn Nilsson wrote: ↑2021-04-13 08:25:56 Hoppas du slipper att montera ihop "relälådan" igen och den "lätt" begagnade funkar
/Björn
Startade bilen idag och den har minst 200 hästar mer tack vare den ”lätt” begagnade lådan. Strömmen flyter snabbt och smidigt genom reläerna som klickar belåtet i takt.
Än en gång stort tack för boxen!
/Anders
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Vinter
Haha...borde vara 400hk+ för den lär inte startat alls utan box
Lugnt, skönt boxen kom till nytta
/Björn
Lugnt, skönt boxen kom till nytta
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- Site Admin
- Posts: 204
- Joined: 2015-11-09 00:41:05
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: 944 -86 | #KULRÄSERN - Utväxling
Bilen bara går och går. Tydligt att torrsumpsystemet har gjort nytta.
Jag har ett litet problem med drivlinan, motorn och växellådan passar inte tillsammans nu när kraften inte ligger på 163 hästarsnivån längre. En normalt sett fantastisk uppgradering för turbomotorn, men för mitt vridmoment passar den inte riktigt in längre. Jag behöver en låda med lite längre utväxling. Det enklaste sättet är förstås att uppgradera till en turbolåda, men eftersom min S2-låda nyligen är genomgången så hade det kanske varit bättre att byta slutväxel på den. Går det?
Är det någon där ute som vill byta sin turbolåda mot min S2 låda och få en kick i accelerationen? Eller kanske bara sälja en turbolåda?
Jag har ett litet problem med drivlinan, motorn och växellådan passar inte tillsammans nu när kraften inte ligger på 163 hästarsnivån längre. En normalt sett fantastisk uppgradering för turbomotorn, men för mitt vridmoment passar den inte riktigt in längre. Jag behöver en låda med lite längre utväxling. Det enklaste sättet är förstås att uppgradera till en turbolåda, men eftersom min S2-låda nyligen är genomgången så hade det kanske varit bättre att byta slutväxel på den. Går det?
Är det någon där ute som vill byta sin turbolåda mot min S2 låda och få en kick i accelerationen? Eller kanske bara sälja en turbolåda?
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]