931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 903
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.

#196 Post by Joakim.S »

Hej!
jag förstår inte riktigt problematiken med för mycket effekt, man trampar väl inte alltid gasen i botten överallt! eller 8)

Ett tips är att mappa laddtrycket mot spjälläget så blir det ganska följsamt, jag har det på min bil, nu är den förstås inte lika stark som din bil men jag tycker inte att den är svårhanterlig, förutom kanske i regn då 8)
Nu står den mest och vilar i garage men ändå :D
Annars kanske man kan progammera in en antispinnfunktion och lägga sig på 10% slip för max accelration

User avatar
balansaxel
Turbo-Poster
Posts: 775
Joined: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Location: Sundsvall
Contact:

Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.

#197 Post by balansaxel »

hmm, finns det flera lägen på gaspedalen..?
Får testa det först 8)
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 903
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931 -81 20V turbo. Restomod. Reggad och klar.

#198 Post by Joakim.S »

balansaxel wrote:hmm, finns det flera lägen på gaspedalen..?
Får testa det först 8)
:lol:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users