951 -87 | Bewerly
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Kul att du fått köra lite med bilen i år
Jag kör pallbocksrace.
Har du bänkat din bil nått?
Jag kör pallbocksrace.
Har du bänkat din bil nått?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- NA-Poster
- Posts: 11
- Joined: 2011-03-30 16:20:26
- Bilmodell: Porsche 924
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Riktigt fin bil du har, förutom dom röda baklysena. Det är lite för mycket enligt mig, men absolut ingen katastrof
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Jo precis, det känns härligt att bara få åka omkring och njuta lite.DLS wrote:Kul att du fått köra lite med bilen i år
Jag kör pallbocksrace.
Har du bänkat din bil nått?
Ingen bänkning då jag inte mappat klart den i övre registren ännu. Dessutom körs den på bensin nu och känner väl att det vore roligare att bänka med sprit i tanken. Får väl ge mig på det så fort man tröttnat på att köra... Nåt tips på var man bäst bänkar?
Tack ...tror jag.karlolof89 wrote:Riktigt fin bil du har, förutom dom röda baklysena. Det är lite för mycket enligt mig, men absolut ingen katastrof
Det är bara röd folie, så det är ju lätt att köra en Ctrl+Z på den
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Du har ju nära till AG:s
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
SantDLS wrote:Du har ju nära till AG:s
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Lyckades fixa tempmätaren. Det visade sig att jag hade vänt på polerna på givaren. Skönt när det är så enkelt
...Och med en hel tempgivare fanns det inga ursäkter att inte testa på Björkviks första driftingevent Ända sedan MAF-konverteringen, så har bilen tvekat efter man gasat och sedan släppt av. Ibland så illa att den dött, vilket hände ett par gånger på Björkvik. I eftermiddags lade jag till TPS-kompensering för bränsletabellen och det funkar redan mycket bättre.
Bedöm själva (1a uppvarvningen utan fix, 2a med):
...Och med en hel tempgivare fanns det inga ursäkter att inte testa på Björkviks första driftingevent Ända sedan MAF-konverteringen, så har bilen tvekat efter man gasat och sedan släppt av. Ibland så illa att den dött, vilket hände ett par gånger på Björkvik. I eftermiddags lade jag till TPS-kompensering för bränsletabellen och det funkar redan mycket bättre.
Bedöm själva (1a uppvarvningen utan fix, 2a med):
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Premiärturen 2018 avklarad
...helt utan drama
...helt utan drama
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Jaha. Snart är denna säsongen över. Bilen har bara funkat och jag har inte gjort nånting mer än att fila lite på bränsletabellen. Tycker den går riktigt bra nu, så bra att det börjat bli tråkigt. Man kanske skulle ta och skruva isär något?
Tror det är dags att gå över till E85 igen...
Tror det är dags att gå över till E85 igen...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Har äntligen fått på ett par nya huvdämpare som inhandlades ifrån Autodoc.
Trodde det skulle vara betydligt krångligare att byta dem, men det tog ju bara 5 min. Känns skönt att kunna använda två händer till släckaren om det skulle börja brinna under huven, plus att man nu kanske t.o.m. kan öppna huven på träffarna
Trodde det skulle vara betydligt krångligare att byta dem, men det tog ju bara 5 min. Känns skönt att kunna använda två händer till släckaren om det skulle börja brinna under huven, plus att man nu kanske t.o.m. kan öppna huven på träffarna
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Snyggt, vad kosta den?
Kanske skulle kosta på sig ett par nya
Kanske skulle kosta på sig ett par nya
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Dessa köpte jag:
https://www.autodoc.se/jp-group/8186962 ... CLASSIC%20(1681200300" onclick="window.open(this.href);return false;)
Tog ca en vecka och frakten hamnade på 99kr, men då beställde jag även bromsskivor etc. till pendlarbilen.
Det är bara o handla
https://www.autodoc.se/jp-group/8186962 ... CLASSIC%20(1681200300" onclick="window.open(this.href);return false;)
Tog ca en vecka och frakten hamnade på 99kr, men då beställde jag även bromsskivor etc. till pendlarbilen.
Det är bara o handla
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Lite mer småpill...
Det var något som stack mig i ögonen när jag öppnade huven.
Löste det genom att byta ut mina 3D-printade vakuumböjar till några i snyggare design och med en något mindre högljudd färg. Nu har jag snart inga fler roliga saker kvar på "att göra"-listan, så det börjar bli dags att ta tag i de mindre roliga
Det första på listan är att riva ner fjäderbenen och få bukt med klonkproblemet en gång för alla...
Det var något som stack mig i ögonen när jag öppnade huven.
Löste det genom att byta ut mina 3D-printade vakuumböjar till några i snyggare design och med en något mindre högljudd färg. Nu har jag snart inga fler roliga saker kvar på "att göra"-listan, så det börjar bli dags att ta tag i de mindre roliga
Det första på listan är att riva ner fjäderbenen och få bukt med klonkproblemet en gång för alla...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Hej igen
Ca 9 månader sedan forumet var aktivt, så ska försöka skriva ikapp vad som hänt med bilen.
15 April:
998cc Delphi + E85. Trodde att det i princip bara skulle vara att globalt justera mappen för att anpassa bränslet till de nya spridarna och sedan lite småjusteringar, Men ICKE!
Fick helt börja om från scratch. Laddar just nu 1.1 bar och jag har mappat upp till ca 5000 rpm än så länge.
23 April:
Ny växellådsolja, Red Line MT-90. 3 flaskor gick det åt, så bilden är lite missvisande.
28 April:
Ny olja + filter, Valvoline Racing 5W-50 fick hon till frukost denna vackra morgon.
31 Juli:
Besiktning UA (med E85). "Som ny undertill"
7 Augusti:
Abborrebergsträffen med PCS.
Speeduino SAABs Jetronic använder samma case och kontakt. Tänkte bygga in Speeduinon i den.
...
Sen så har jag labbat lite med COP-spolar, men fick inte till passningen så jag kommer köra med wasted spark coilpack istället.
Ca 9 månader sedan forumet var aktivt, så ska försöka skriva ikapp vad som hänt med bilen.
15 April:
998cc Delphi + E85. Trodde att det i princip bara skulle vara att globalt justera mappen för att anpassa bränslet till de nya spridarna och sedan lite småjusteringar, Men ICKE!
Fick helt börja om från scratch. Laddar just nu 1.1 bar och jag har mappat upp till ca 5000 rpm än så länge.
23 April:
Ny växellådsolja, Red Line MT-90. 3 flaskor gick det åt, så bilden är lite missvisande.
28 April:
Ny olja + filter, Valvoline Racing 5W-50 fick hon till frukost denna vackra morgon.
31 Juli:
Besiktning UA (med E85). "Som ny undertill"
7 Augusti:
Abborrebergsträffen med PCS.
Speeduino SAABs Jetronic använder samma case och kontakt. Tänkte bygga in Speeduinon i den.
...
Sen så har jag labbat lite med COP-spolar, men fick inte till passningen så jag kommer köra med wasted spark coilpack istället.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by jockes on 2019-08-12 13:00:08, edited 1 time in total.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Kul att det händer lite
Har du provat o bänka bilen?
Vi får ta o träffas o jämföra bilarna lite
Har du provat o bänka bilen?
Vi får ta o träffas o jämföra bilarna lite
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Nämen, hade ingen aning om att det bygdes svensk 951 med speeduino, har följt det projektet ett tag, tycker att det är en superintressant plattform med suverän community runt omkring. Ska bli kul att följa dina äventyr!
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
Who is online
Users browsing this forum: No registered users