Re: 944 -84 | MSCC Modsport - Racerapport
Posted: 2019-10-16 10:24:33
Mycket underhållande läsning
Lycka till i fortsättningen
/Peder
Lycka till i fortsättningen
/Peder
Forum for 924/931/944/951/968 owners
https://www.944sverige.com/forum/
Cédric wrote: ↑2020-01-10 09:05:16 Kul med en liten uppdatering! Passa på att se över tank och växellåda samtidigt, när lådan är nere är det ju en smal sak att plocka ner tanken på 944or. Kan ju vara allt från trötta slangar till sprickor som gör att det läcker nånstans. Dom flesta potentiella problemen är avhandlade på diverse internetforum när det kommer till den frågan, så finns lite att läsa
Finns det något på bilen som inte gillat övergången till slicks? typ oljesystem eller något annat? Eller kör du för smala däck för att det ska bli ett problem?
Hur ligger du (eller snarare bilen ) till viktmässigt i modsport3 ? Du har ju en del kött kvar på bilen att lätta ser det ut som, men det kanske inte behövs
Jo man känner till dessa maskiners lagertrassel men ska nog kolla in på övrig erfarenhet i ämnetCédric wrote: ↑2020-01-10 10:27:42 Tänkte på att 944an hade ju ett lite skakigt förhållande till sina vestakslager i rejsingsammanhang pga dåligt flöde till nr2, har ju diskuterats intensivt i SPEC944 serien tex. Finns väl massa lösningar med bättre lager, moddad vev, bafflat tråg, bra oljekyl mm.
Körde lite simuleringar i OptimumLap, på gelleråsen med min bil så var 10kg ungefär 0,1 sekund. Så även 30kg bort är ju en hel del bara där
Kul att det går att fortsätta tävla trots utmaningar med budgeten, alltid utmanande att kombinera småbarnslivet/hus/mm med rejsing, min bil har inte varit ute på bana sen 2014 !
Jag är ingen expert på haverianalys men jag gissar att det rör sig om