968 CS -93!
- MickeJ
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2004-07-08 23:09:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Malmby, Strängnäs
- Contact:
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Då var den gula bågen, bakdämparna & bakbeläggen på plats & bilen står på hjulen igen .
Den ser ut att blivit något högre bak men jag hoppas att den sätter sig något när jag börjar köra med den...stavarna borde ju hamna i samma läge som dom var innan, för dämparna håller väll inte mot något (Det är inte coilover)?
Blev riktigt läckert med gula rör i bilen !
Nästa steg blir att hissa fronten o slita bort dom gamla fjäderbenen o montera dit dom nya. Hoppas jag kommer i gång med detta denna vecka.
Den ser ut att blivit något högre bak men jag hoppas att den sätter sig något när jag börjar köra med den...stavarna borde ju hamna i samma läge som dom var innan, för dämparna håller väll inte mot något (Det är inte coilover)?
Blev riktigt läckert med gula rör i bilen !
Nästa steg blir att hissa fronten o slita bort dom gamla fjäderbenen o montera dit dom nya. Hoppas jag kommer i gång med detta denna vecka.
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
-
- Turbo-Poster
- Posts: 457
- Joined: 2004-03-29 16:03:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: furulund/skåne
- Contact:
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
För att sänka bilen med hjälp av svärden så lossade man väll bara dom två bultarna på dom o pressade bärarmen uppåt?
Gjorde detta på S2an men glömt hur jag gjorde.
Värt ett försök innan men ger sig på stavarna...käns inte så lockande att indexera om dom .
Gjorde detta på S2an men glömt hur jag gjorde.
Värt ett försök innan men ger sig på stavarna...käns inte så lockande att indexera om dom .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Det låter som en trolig väg att gå för att sänka bilen med svärden.Fredrik C wrote:För att sänka bilen med hjälp av svärden så lossade man väll bara dom två bultarna på dom o pressade bärarmen uppåt?
Gjorde detta på S2an men glömt hur jag gjorde.
Värt ett försök innan men ger sig på stavarna...käns inte så lockande att indexera om dom .
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Då var dom gamla framdämparna borta . Så nu är det väll lite pyssel att montera dit dom nya...dom är ju ställbara på höjden så det gäller ju att måtta så det blir något så när bara innan man säter dit dom.
Nån som har gjort detta som vill berätta hur man smidigast går till väga?
Har ju även nya fina topplagringar. Ska men ha nått mellan lagringarna o tornen? Nån packning eller gucka? Satt ju nån skumgummi liknande packning på dom gamla.
Sedan hittade jag även lite tråkigheter när jag kröp under bilen ... Troligen en spricka i grenröret samt oljedroppar från motorn ...
Oljan hoppas jag kommer från tidigare oljebyten...såg ut som det var mest jox på den sidan...men får väll torka rent o sedan se om det läcker ut mer.
Grenröret är det nog värre med... blir väll att riva bort o försöka hitta ett begagnat...eller ska man svetsa? Risken är väll att det spricker igen?
Nån som har ett begagnat att sälja till mig?
Nån som har gjort detta som vill berätta hur man smidigast går till väga?
Har ju även nya fina topplagringar. Ska men ha nått mellan lagringarna o tornen? Nån packning eller gucka? Satt ju nån skumgummi liknande packning på dom gamla.
Sedan hittade jag även lite tråkigheter när jag kröp under bilen ... Troligen en spricka i grenröret samt oljedroppar från motorn ...
Oljan hoppas jag kommer från tidigare oljebyten...såg ut som det var mest jox på den sidan...men får väll torka rent o sedan se om det läcker ut mer.
Grenröret är det nog värre med... blir väll att riva bort o försöka hitta ett begagnat...eller ska man svetsa? Risken är väll att det spricker igen?
Nån som har ett begagnat att sälja till mig?
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tråkigt med grenröret fredrik... jag har just lämnat två 931 grenrör på svetsning till en firma här i "stan". Får se hur länge det håller, men det finns ju exempel på bilar som gått åtskilliga år med svetsade grenrör, så om du kan få ett bra pris på svetsningen är det nog värt att försöka iaf (jag får ge 400kr för svetsning av båda 2 rören med 4-5 sprickor i varje, men då gjorde jag allt förarbete med uppslipning av sprickorna själv).
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- Erppa
- S-Poster
- Posts: 171
- Joined: 2005-09-02 08:30:41
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finland, Helsingfors
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Det borde vara obligatoriskt för alla på forumet...Erppa wrote:Jag borde också starta en sånhän tråd om min bil...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Nu har jag uppdaterat min tråd på rejsa med lite bilder .
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7 ... &start=126
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7 ... &start=126
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
- Erppa
- S-Poster
- Posts: 171
- Joined: 2005-09-02 08:30:41
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finland, Helsingfors
- Contact:
Ser fint ut! Tittade på bilderna på oljeläckaget och det ser exakt lika ut på min bil... vet inte heller om det är av oljebytet eller om det läcker. Dock så menade mekanikern att den är motorolja och servolja och att bilen läcker lite av båda... suck.. Buren såg ju helrätt ut! Är det så att fjädern är 20mm lägre på CS?
Janne
Porsche 968 -92
Porsche 968 -92
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Jo man får väll fylla på vart efter det rinner ut. "Ständigt oljebyte" .
Saxat från rejsa
Saxat från rejsa
Hmm det blev inte mycket gjort idag inte . Hade förhoppning om att få dit fjäderbenen, men så blev icke fallet.
Förra säsongen hade jag problem med att camberbultarna inte ville hålla cambern i läge så jag fick hjälp att fixa nya camberskruvar. Verkstaden jag lämnade bilen till fixade grövre brickor o rejälare bultar (dyra sånna). Men jag vet i sjutton om killen som fixade det hela har tänkt riktigt rätt .
Så jag måste nog fixa orginal camberbultar o brickor för att det ska funka med dom nya benen (tror inte det var rätt med dom gamla heller ) ).
Så istället för att montera fjäderben torkade jag lite olja o måttade på några fästen till mattan på förarsidan som tjejen ska hjälpa mig med.
Vidare när jag satt där så funderade jag lite på detta med hjulinställning o invägning av bilen... Vad är det i gentligen som firmorna som gör detta tar betalt för... Hur viktiga är dom där sista mm som dom skryter med att dom kan få fram med sina nyinköpta fina dyra maskiner? Är det värt pengarna helt enkelt?
Saker o ting flexar ju o flyttar på sig ändå .
Ska man skita i att betala en firma dessa dyra pengar o mäta upp framvagnen själv när man är klar?
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Who is online
Users browsing this forum: No registered users