944 Turbo S -89 |

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
zypp
S-Poster
Posts: 67
Joined: 2008-05-29 12:31:59
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lindesberg
Contact:

944 Turbo S -89 |

#1 Post by zypp »

Så tänkte jag startar en liten tråd om min nyinhandlade räser.

Började med att jag kände att jag behövde köpa nånting dyrt och roligt.
Letade 911 som har varit en dröm sedan ja va liten.
Dock kom jag fram till att jag vill inte viga mitt liv (läs plånbok) på en vass 911:a. Ännu mindre skuldsätta mig på en 964 Turbo som är de vackraste som finns :)

Började kika på 944 turbo och den växte och växte mer och mer i skallen, F-n den är juh snygg, fet och framför allt låg.

Sagt och gjort så läste jag lite om bilarna, hittade Gråtand:s annons på blocket och det verkade vara en stabil vagn. Läste även hans annonstråd här på forumet. Verkar fortfarande vara en stabil bil!

Stoppade in en kamrat o 325:an (nån som vill köpa för övrigt? :) ) och så bar det av mot Huddinge.

Fredrik var en trevlig prick som igentligen inte ville sälja tror jag :)
Pärmen med kvitton och servicar var fet, bilen gick kalas och allt kändes bra.
Affären gick smärtfritt, jag hade mindre pengar men en grym bil.


Vad ska då göras med denna farkost?

Vet faktiskt inte riktigt själv. Som sagt vill jag inte viga plånboken till bilen, så det blir inga monsterturboagg. osv.

Nu ska den köras, till hösten ska det parkeras i garage med en massa raggare. Får se hur dom välkomnar mig :)

Då ska jag byta instrumentbräda, kanske passagerarstolen om jag hittar en likadan som sitter på förarplatsen (sportstol svart skinn).
Tänkte även försöka leta på A-stolparinredning i svart.
Då blir allt över hastihetsmätaren svart och det under blått. Kan bli hyfsat.

Är även sugen och byta fälgarna. Sitter Cup1(?) på nu och visst är det snyggt! Men det sitter såna på nästan alla 944 känns det som :)

Vad ska mer göras?
Funderingar på lack. Finns 2 irriterande små märken på vänster sida (fram/bakskärm) dock små som attan men man vill ju ha pärlan i kanonskick :) Men ja vet inte. Väntar nog tills det kommer något mer stenskott.

Bilder kommer dyka upp när vädret blir bättre och min bror lånar ut kameran!


Nu vill jag ha tips på 2 saker.

Vilka fälgar passar på en 944:a ? Ge mig gärna ett exempel med bild/länk.

Sen vart ska jag vända mig om jag vill prova lite banåkning/konbana?
Finns det alternativ till PCS ?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]