Porvette 931 | Hjärtat. CBB
- Bathory
- Addict
- Posts: 3571
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Blir grymt det där.
Har du någon tidsplan på när det blir "bil" utav den?
Har du någon tidsplan på när det blir "bil" utav den?
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Ingen tidsplan så. Det finns lite "milstolpar" siktar på att ha ramen helt svetsad innan vintern så att vi kan göra lite mätningar av vridstyvhet under vintern. Sen börja med karossen under nästa år.
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Bakbromsarna provmonterade, alla mått stämde med vad jag hade tänkt. Så nu ska det "bara" tillverkas ett par adaptrar...
Skivorna är då alltså 11.75 tum i diameter och 1,25 tum tjocka samma storlek runt om på skivorna men med 6 kolvsok fram och 4 kolvsok bak och nästan den dubbla arean på beläggen fram. Mer bromsar än såhär går fysiskt inte att få in i fälgarna.
Skivorna är då alltså 11.75 tum i diameter och 1,25 tum tjocka samma storlek runt om på skivorna men med 6 kolvsok fram och 4 kolvsok bak och nästan den dubbla arean på beläggen fram. Mer bromsar än såhär går fysiskt inte att få in i fälgarna.
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
- Jarlingar
- S2-Poster
- Posts: 292
- Joined: 2017-07-10 11:54:37
- Bilmodell: Röd 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Contact:
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Fälgarna är 15 tum. Dock är det inget problem för mig med den här storleken på bromsar, dom är väl utprovade på tyngre bilar som bromsar ifrån betydligt högre farter än vad jag kommer att vara i närheten av.
- felix83
- Turbo-Poster
- Posts: 424
- Joined: 2016-02-28 19:40:22
- Bilmodell: 911 -82, 924 -77
- Årsmodell: 1982
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Den däck/fälgkombinationen är så himla tuff! Riktigt Old school NASCAR-stuk!
________
Felix
924 -77 "Projekt gubbspec" (Såld)
911 SC -82
Suzuki Bandit 600 -00
Insta: @924.resurrection och @orebro.classics
Felix
924 -77 "Projekt gubbspec" (Såld)
911 SC -82
Suzuki Bandit 600 -00
Insta: @924.resurrection och @orebro.classics
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Jag är också lite kär i min däck och fälgkombination
Sen hör det till saken att den dagen jag vill gå upp på 18 tums GT slicks så är det inga problem eftersom dom här hjulen håller samma yttermått som GT slicksen (exempelvis dom som sitter på speedlab corvetten).
Sen hör det till saken att den dagen jag vill gå upp på 18 tums GT slicks så är det inga problem eftersom dom här hjulen håller samma yttermått som GT slicksen (exempelvis dom som sitter på speedlab corvetten).
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Bilen har fått se lite solljus för första gången på tre år.... Detta eftersom det har flyttats garage med allt vad det innebär
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Eftersom det har bytts garage så är det ju en del att ta tag i innan man kan börja skruva och bygga igen. När det ser ut såhär runt bilarna så är det ju inte särskilt roligt. Bra ljus var dock ett måste...
Med lite pill och funderingar så kändes det här som en riktigt trevlig grund med det mesta förberett för det jag vill kunna göra.
När jag kände mig nöjd så var det bara att börja slabba upp lite färg på väggar och stålkonstruktion, mattvit gjorde under för ljuset under loftet.
Loftet var det ja, som synes på bilderna ovanför så sitter inte karossen på bilen. Det underbara med loftet är att jag har yta nog för att kunna bygga upp hela fronten löst och med god rymd runt mig.
Sen dom där träskivorna på väggen är ju då mina verktygstavlor som håller på och fylls på. Tanken med tavlorna är att "allt" ska hänga där överskådligt så att jag aldrig ska behöva leta efter det jag vill ha. Det ska också upp lite mer skenor för att hänga smådelsförvaringen under bänken och några hyllor inne i hörnet för att lägga alla "specialsatser" i. Samt att bänken ska målas i nån trevlig kulör.
Innan jobbet med att packa upp och få färdigt runt bilarna på marknivå är klart kommer det dock inte att skruvas något mer med dom.You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 642
- Joined: 2009-06-02 17:03:16
- Bilmodell: 924S
- Årsmodell: 1986
- Location: Mönsterås
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Jag brukar också pilla med annat i garaget, för att få upp ångan och bli sugen på att meka bil
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)
924S -86 Esset (fka N.N.)
- johan944
- Addict
- Posts: 3326
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Snart dags att börja på den här bilen igen, har nästan boat in mig klart i garaget nu, fortfarande lite smått som inte har hittat sina hem ännu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users