Page 34 of 38

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-03-18 10:44:04
by Rhodin-Gbg
Igår var det måndag, och grabbmiddag i vanlig ordning. Det blev "Bacon turtle burgers", och för er som undrar vad det kan tänkas vara, går det bra att surfa till länken nedan, alternativt kolla på dagens bonusbild, som knappast är Porsche-relaterad!

http://www.youtube.com/watch?v=xt3CxoXrDT4" onclick="window.open(this.href);return false;

När väl maten avnjutits, så blev det dags att få fast den andra sidokjolen, och därmed ta loss tvingar och klämmor från den högra, som limmades i Söndags. Ödesmättat, men eftersom jag var i telefon, tog min kompis loss alla "fixerings-verktyg" innan jag hann blinka, och den satt stenhårt, samt perfekt med hjälp av det näst intill färgpassade kletet (lim) som jag använt.

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-03-18 13:29:47
by Ragnar Joensen
"Bacon turtle burgers" = Värsta palt-koma generatorn jag ar sett på länge !

:shock:

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-03-19 10:28:02
by Rhodin-Gbg
Ragnar! Spot on. Det gäller att inte sätta sig ner efter en sån rackare! Jag sladdar förbi ditt hem imorgon enligt PM:et du skickade.

Igår var det full fart i vanlig ordning. Jag städar lite i gömmorna, och sålde en, samt stycka en annan BMW V8 igår. Det blev givetvis lite fokus på Supersportbilen, och jag är riktigt nöjd med montaget av mina 968:kjolar! Allt sitter perfekt, och limmet verkar vara starkt och fint. Mina nya sidoblinkers hade kommit från Tyskland, där jag köpte dom på Ebay för nån vecka sedan. Dessa blev rökfärgade istället för de gröna jag köpte på skoj tidigare, och smälte in makalöst bra, med den gråsvarta kulören på bilen! Det börjar bli riktigt nära klart. Näst på agenden står att justera höjden på bilen, och därefter hjulvinklarna. När detta är klart kan jag justera in lamporna fram, och därefter är bilen redo för besiktning! Det är alltså galet lite kvar nu! (Om man bortser från det stundande topp & turbo-bytet förstås!)

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-03-25 10:48:51
by Rhodin-Gbg
Helgen som gick, bjöd på mycket kul kan jag lova. Det mesta var dock inte garage-relaterat, även om lördagen till stor del gick ut på att ställa in höjden av bilen. Jag är nöjd med utseendet på däck-och-skärm-förhållandet, men har inte kört ännu! Det borde gå att svänga även om det inte är plan asfalt! Fjädringen är ju riktigt stum och fin, så det blir säkert bra.

I dagarna får det bli att ställa in ljusbilden, och limma dit täcklocken! Gemballa-läppen kommer nog se riktigt bra ut på bilen nu när den är så låg, och sen är det bara att besiktiga bilen! Våren är här, och jag känner mig redo, även om kamrem, topp och turbo skall bytas.

Jag har även betalt in mitt medlemsskap till PCS, och ska väl snart kunna pryda bilen med ett guldigt emblem!

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-03-26 11:22:37
by Björn Nilsson
Mycket snyggt!

/Björn

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-03-31 09:39:14
by Rhodin-Gbg
Tack Björn! Alltid kul med glada tillrop!

I helgen blev det ytterligare framsteg! Underbar känsla att beta av småsaker, och att känna att bilen tar sig! Jag och Sandén hade avgas-lördag, och när jag fick låna svets och lyft för att pussla ihop mitt system, så byggde Peter en fin-fin downpipe till sin motor. Själv hängde jag även upp min Gemballa-läpp, och det gjorde stor skillnad för utseendet. Bilen är låg som jag vet inte vad, men väghållningen känns riktigt tight och fin, trots att jag ännu inte justerat hjulvinklarna, vilket kanske sker senare i veckan. Måndag! -som norrmannen sa...

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-07 14:25:38
by Rhodin-Gbg
Närmre klar än så här lär det inte bli!

I helgen åkte plastlocken på där fram, och jag ersatte höger LED-slinga, där en diod ballat ur. Bilen är nu besiktningsklar! Jag funderar på att justera hjulvinklarna, men det är det enda som behöver göras också.

För att nå totala slutmålet med bilen, så skall Turbo, Topp och kamrem bytas, samt mjukvara installeras och eventuellt en ny wastegate, men detta är ju trim, som får komma inom ett par veckor, när jag har tid över.

Om någon är intresserad av att köpa bilen, så tar jag emot seriösa bud. Det har redan inkommit ett visst intresse för att få köpa den, vilket lett mig in på nästa projekt i tankarna... :) :#944burn:

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-07 14:41:55
by Björn Nilsson
Färgen är sjuukt rå! Funderar på om det är dax att foliera min egen i matt grå.... :mrgreen:

/Björn

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-07 14:50:44
by Rhodin-Gbg
Tack Björn! Ja jag är riktigt nöjd med den också. Kontrasterna mot det svarta och enstaka silvriga/blanka delar på bilen är riktigt trevlig. Nu är bilen låg och snygg! Lika bra att kränga av skiten, för från och med nu blir det bara massa repor!! ;)

944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-07 15:13:16
by Jinnarp
E30 i bakgrunden ser lite rå ut ;)

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-07 16:36:50
by Rhodin-Gbg
Ja det är mitt förra bygge. Vad jag vet, Sveriges enda registrerade och därmed gatlagliga E30 med V8. Galet kul!

944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-07 17:47:41
by Jinnarp
Det är ju något med en E30, det är liksom en RIKTIG BMW :D

En E30 M3 är långt upp på önskelistan, synd dom är så förbannat dyra :(

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-08 08:02:07
by Rhodin-Gbg
Jag har en kompis som har en E30 M3 till salu. Den har en BMW V10 inopererad, och är i prima skick. Säg till så förmedlar jag kontakten, men den är inte gratis.

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-08 09:41:12
by patand
Rhodin-Gbg wrote:Jag har en kompis som har en E30 M3 till salu. Den har en BMW V10 inopererad.
Då är det ju ingen "riktig" M3 längre och torde därför vara realtivt "billig". De dyraste bör ju vara fina originalbilar (och de är ju INTE billiga nuförtiden). Därmed inte sagt att din kompis E30 skulle vara dålig på något sätt! :)

E30 M3 är för övrigt förbaskat kul bilar, jag har ju haft äran att köra just den modellen i långlopp några år. :)

Sorry för kludd om BMW in Porschetråden förresten! :oops:

Re: 944 Turbo -86 | Grauschwartz GT3 - Das Superschportwagen

Posted: 2014-04-08 10:37:31
by Rhodin-Gbg
Hela drivlinan finns kvar, och inget på M3:an är förändrat. Vill man backa effekten från ca 500 till ca 200hkr går det att göras utan problem...allt följer med! Frågan är bara vem som vill slänga bort 300hkr?! ;)