Jag tror du skall undvika sänkning om du vill ha kvar din nya fina frontläpp.... Mät gärna markfrigången fram så svalnar nog ett ev intresse för sänkning...
Den går ju som en dröm.Lite mjuk bak, men får väl prata med Dr Sande´n om det. Har ett irriterande ljud i höger bak.Trodde det var växellådan men det är det inte. Nån som har en ide´. Nya belägg? Hjullager? Det liksom tjuter lite.
Ingen Porsche längre. Nu åker jag Mustang -66. Sorry guys!
Jag har beställt nya bakdäck idag eftersom dom gamla är för höga och tar i. Det blev Michelin ps2 255¤35¤18. Det sitter N3 innan men jag hoppas att det inte känns nån större skillnad.
Är det nån som är sugen och köpa Michelin N3 265¤40¤18 till ett bra pris så skriv ett pm.Har nog gått hårt i kurvor då utsidan är sliten. Men resten av mönstret har nog bara gått 300 mil.
På måndag är det dags för nya däck.Sen ska jag till Sanden den 2:e juni för att byta stötdämpare runt om.Det blir en liten sänkning oxå. Ska bli kul och se hur bilen uppför sig sen.
Patman wrote:På måndag är det dags för nya däck.Sen ska jag till Sanden den 2:e juni för att byta stötdämpare runt om.Det blir en liten sänkning oxå. Ska bli kul och se hur bilen uppför sig sen.
Vågar du sänka den mer? Tänkte på din frontläpp...
kan du inte mäta markfrigången under fronten efter sänkningen? Min blev 13 cm efter att frontläppen åkte på, och då är bilen ändå osänkt.... Har faktiskt bara skrapat i en gång hittills i vår.....
kan du inte mäta markfrigången under fronten efter sänkningen? Min blev 13 cm efter att frontläppen åkte på, och då är bilen ändå osänkt.... Har faktiskt bara skrapat i en gång hittills i vår.....
/Mattias
Sänker du, så gör du den oftast hårdare också = där den annars fjädrar in så mycket att du tidigare skrapat så fjädrar inte bilen lika mycket och skrapar inte.
Trots en sänkning på kring 5 cm så upplever jag inte vår bil besvärlig nu med hårda fjädrar.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
/Mattias
Söder om Gbg är nog vägarna sämre (för sportbilar) eftersom jag tyvärr skrapar i lite då och då.