Har kört lite med bilen nu och jag upplever i att den drar bättre, samt att varvstoppet är höjt. Dock så startade den inte på första försöket när den var varm igår, har aldrig hänt tidigare... Vet inte om det var en tillfällighet eller om det kanske har något med chippet att göra. Jag får väl se hur det blir framöver.
Pehr Johnsson wrote:Jag hoppade ur bilen, men den kvinnliga polisen tyckte att jag kunde sitta kvar. Hon hade tydligen inte stannat någon 944:a med sportstolar tidigare Visade mitt körkort och fick blåsa. Tre andra poliser gick runt bilen och dom pekade, viskade till varanndra och jag kände hur allt hopp om att slippa böter försvann mer och mer.
- Ny besiktigad? - Ja, svarade jag.
- Blankt papper va? - Yepp!
- Har den varit avställd i vinter? - Ja!
- Då var vi färdiga, du kan köra igen! -(????) Jaha???
Om bilen är besiktigad inom tre månader så ska de inte utföra en flygande besiktning. Skulle gissa att det var därför de frågade. Pekandet och viskandet var nog bara allmän beundran av bilen.
Lagen wrote:19 § Om fordonet bedöms vara i gott skick eller om en noggrannare kontroll inte är motiverad, skall varken en begränsad eller en fullständig flygande inspektion utföras.
Allmänt råd
En noggrannare kontroll är inte motiverad om fordonet har genomgått en kontrollbesiktning, en flygande inspektion eller en likvärdig trafiksäkerhetsprovning under de tre senaste månaderna. En noggrannare kontroll är inte heller motiverad om körförbud gäller för fordonet enligt fordonsförordningen (2002:925).
Det har ju varit lite lungt i denna tråden ett tag men sommaren har använts till att köra och jag har inte rört en skruv. (liten lögn där för jag och Claves har spännt två...)
Idag har jag gjort en lätt smidig affär med Fredrik Å och har nu en 20mm TurboCup bak krängare liggande i garaget. Hoppas nu att jag får tid i morrn och dra dit den
Det känns ju som om det inte kommer att ta allför lång tid innan det blir dax att fixa en 30mm 968 krängare eller vad tror forumet??
Pehr Johnsson wrote:Det har ju varit lite lungt i denna tråden ett tag men sommaren har använts till att köra och jag har inte rört en skruv. (liten lögn där för jag och Claves har spännt två...)
Idag har jag gjort en lätt smidig affär med Fredrik Å och har nu en 20mm TurboCup bak krängare liggande i garaget. Hoppas nu att jag får tid i morrn och dra dit den
Det känns ju som om det inte kommer att ta allför lång tid innan det blir dax att fixa en 30mm 968 krängare eller vad tror forumet??
Jag tror du vill ha en sådan ganska snart , vad sitter det fram nu?
Pehr Johnsson wrote:Det har ju varit lite lungt i denna tråden ett tag men sommaren har använts till att köra och jag har inte rört en skruv. (liten lögn där för jag och Claves har spännt två...)
Idag har jag gjort en lätt smidig affär med Fredrik Å och har nu en 20mm TurboCup bak krängare liggande i garaget. Hoppas nu att jag får tid i morrn och dra dit den
Det känns ju som om det inte kommer att ta allför lång tid innan det blir dax att fixa en 30mm 968 krängare eller vad tror forumet??
Jag tror du vill ha en sådan ganska snart , vad sitter det fram nu?
Det är nån orginalhistoria. 24mm om jag inte minns fel.
Jepp, det får nog bli så. 964-spöket hemsöker mig och jag har inte plats för en bil till Jag älskar min bil men jag måste förverkliga min dröm, livet är kort.