Vad skall jag köpa?

Allmänt forum för Porsches andra modeller (ej 9x4 och 9x8)
Post Reply
Message
Author
Zep-924S
Carrera-Poster
Posts: 375
Joined: 2005-09-10 09:52:49
Contact:

Vad skall jag köpa?

#1 Post by Zep-924S »

Vill ha en Porsche....måste få en för att dämpa abstinensen :? Men vad skall man köpa? Har länge suktat efter en Boxster. Prövat flera 2,5 men har bara blivit besviken. Prövade en facelift 2,7 (2003) och blev mycket tänd på Boxster igen. Sen finns det ju 944 S2 eller Turbo och nu senast såg jag en S2 cab till salu här i Finland som väckte lite habegär. Det jag är rädd för att den skall vara väldigt flexig i karossen jämfört med en vanlig 944 och en Boxsters vridstyvhet kommer den väl inte i närheten av. Har tänkt att jag aldrig skall ha en cab men de senaste åren har de börjat locka mig mer och mer. Det jag innerst inne tror jag vill ha är en "drivers car". Och skall det vara en öppen bil kanske man måste glömma allt för gamla bilar eller....? Suktar också efter lite härligt motorljud och där faller nog 944 bort också. För de pengar man måste lägga ut för en Boxster S kan man ju också få 968 vilket skulle vara en drömbil det också men väldigt få till salu av dem. Sen kanske den inte är så mycket bättre än en 944 S2? Det intrycket har jag i alla fall fått på olika forum.

Så om någon är intresserad av att delta i en ändlös diskussion så varsågod och ge lite kommentarer och personliga erfarenheter av de olika bilarna.
944S, Ex. 924S
Trygve, PCF #1093
Vasa, Finland

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users