Hur bär man sig åt?
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Niclas: Det kommer att bli av, frågan är bara när. Visst går det bra att boka provtur redan nu:) Vilkoret är att det gäller på andra hållet om du hinner före mig!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Tänk på att 964 spelar i en helt annan liga när det går isönder än 944, 993 tror jag är betydligt billigare...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Jo, men en 993 kostar 100´ till... jag har hört det på annant håll att service kostnaderna är hörge på 964, vet du vad det är som gör 964 dyrare?
Går den sönder får jag torrköra i garaget!! :mrgreen::mrgreen:
Går den sönder får jag torrköra i garaget!! :mrgreen::mrgreen:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Själv går jag och funderar på nått sånt här:
http://www.evo.co.uk/front_website/gall ... ?id=221433
OBS, dröm och hjärnspöke, 968an skall få göra tjänst ett bra tag framöverl
En gammal lätt 911 med mycket motor. I England är det big business med bilar som renoveras till bättre än nyskick och säljs (som den på bilden) för 700 000:- och uppåt.
Men för den som (som jag) inte har tid/plats/kunskap för att mecka så fnns det bra polska porsche verkstäder och man behöver ju inte gå hela vägen...
Tror att en bra renovering med rätt start innebär att man åtminstone får priset på delarna tillbaks för en 911.
Fråga: är det nån som har koll på hur väl man lyckats med att uppgradera väghållningen på äldre 911or? Sätter de grundläggande geometrierna käppar i hjulen eller kan man närma sig en modern bil?
//TL
http://www.evo.co.uk/front_website/gall ... ?id=221433
OBS, dröm och hjärnspöke, 968an skall få göra tjänst ett bra tag framöverl
En gammal lätt 911 med mycket motor. I England är det big business med bilar som renoveras till bättre än nyskick och säljs (som den på bilden) för 700 000:- och uppåt.
Men för den som (som jag) inte har tid/plats/kunskap för att mecka så fnns det bra polska porsche verkstäder och man behöver ju inte gå hela vägen...
Tror att en bra renovering med rätt start innebär att man åtminstone får priset på delarna tillbaks för en 911.
Fråga: är det nån som har koll på hur väl man lyckats med att uppgradera väghållningen på äldre 911or? Sätter de grundläggande geometrierna käppar i hjulen eller kan man närma sig en modern bil?
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
993 är nog otimal i mitt tycke, desigen är en klockren mix av 911 och modernare linjer. Men visst älskar jag de äldre bilarna med ståeende strålkastare!!
Annars är formerna runt sidorutorna och takets långa svep och bakskärmarna breddning ett parti som jag aldrig får nog av att se på. Tyvärr saknas ju sidorutorna på Targan så får mig del är den intetsägande!!
Annars är formerna runt sidorutorna och takets långa svep och bakskärmarna breddning ett parti som jag aldrig får nog av att se på. Tyvärr saknas ju sidorutorna på Targan så får mig del är den intetsägande!!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
De äldre elvorna har i alla fall kortare hjulbas, vet dock inte när det ändrades... Kanske 74 med de nya stötfångarna?????Torbjorn968 wrote:Själv går jag och funderar på nått sånt här:
http://www.evo.co.uk/front_website/gall ... ?id=221433
OBS, dröm och hjärnspöke, 968an skall få göra tjänst ett bra tag framöverl
En gammal lätt 911 med mycket motor. I England är det big business med bilar som renoveras till bättre än nyskick och säljs (som den på bilden) för 700 000:- och uppåt.
Men för den som (som jag) inte har tid/plats/kunskap för att mecka så fnns det bra polska porsche verkstäder och man behöver ju inte gå hela vägen...
Tror att en bra renovering med rätt start innebär att man åtminstone får priset på delarna tillbaks för en 911.
Fråga: är det nån som har koll på hur väl man lyckats med att uppgradera väghållningen på äldre 911or? Sätter de grundläggande geometrierna käppar i hjulen eller kan man närma sig en modern bil?
//TL
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Åkte 964 RS med instruktör på Gotland ring och det var väl OK men 968an kändes inte på något sätt underlägsen. En 993 RS är säkert bättre men + rätt många pengar.
Gillar tanken på snabb 900 kgs bil.
//TL
Gillar tanken på snabb 900 kgs bil.
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Dagdrömmarna väcktes av en annons på en 77a, en RS replika vore trevlig. Har åkt med en RS kaross (som formellt inte klassades som RS) med 3 litersmotor. Maken till frenetisk frustande upplevelse... har jag inte haft. Titta på:
http://www.blocket.se/vi/13132429.htm?ca=11_s
Den gule är nog (kanske) snabbare, tror jag men tänker mer på upplevelsen.
//TL
http://www.blocket.se/vi/13132429.htm?ca=11_s
Den gule är nog (kanske) snabbare, tror jag men tänker mer på upplevelsen.
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
Pehr, vi har visst suktat lite efter samma bil!
Det finns (?) / fanns i svart i liknande stuk, med vit logga på sidan. Riktigt cool den också!
Kan fortfarande inte bestämma mig om jag helst vill ha C2 eller C4. Jag kör ju året om så vintermässigt vore väl C4 mer hjärna men C2 är ju lättare. Helst skulle man förstås ha en 964 WTL oavsett två- eller fyrhjulsdrivet.
Ang. servicekostnader så servar väl Sandén 964or?
Det finns (?) / fanns i svart i liknande stuk, med vit logga på sidan. Riktigt cool den också!
Kan fortfarande inte bestämma mig om jag helst vill ha C2 eller C4. Jag kör ju året om så vintermässigt vore väl C4 mer hjärna men C2 är ju lättare. Helst skulle man förstås ha en 964 WTL oavsett två- eller fyrhjulsdrivet.
Ang. servicekostnader så servar väl Sandén 964or?
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
- Jocke Rydell
- S-Poster
- Posts: 83
- Joined: 2004-06-05 16:53:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Den bilen diskuteras här, säger väl inte så mycket kanske.
http://www.porsche.nu/forum/showthread.php?t=31395
964:an har dyrare service pga ventiljustering var 2000:e mil. 993 har hydrualiska lyftare. Det är dock inte så krångligt att göra själv, bara lite mycket som måste monteras bort för att komma åt och det är väl det som tar tid= pengar hos verkstaden. Det sitter också dubbla stift på 964 och det är samma saker där som måste demonteras för att komma åt. Vet inte om 993 har dubbla stift. Bilen verkar helrätt om man vill ha en bruksracer med lite "patina". Bara hoppas att snickarn köper bilen av dig , sedan är du fast i fläkt träsketPehr Johnsson wrote:Jo, men en 993 kostar 100´ till... jag har hört det på annant håll att service kostnaderna är hörge på 964, vet du vad det är som gör 964 dyrare?
Går den sönder får jag torrköra i garaget!! :mrgreen::mrgreen:
Jocke
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Jocke: Tack för ditt svar! När jag byter till elva kommer jag nog inte köra mer än jag gör nu ca 500 /år då är det inga problem att ta störig service vart fjärde år. Är det inte så att många bilar är konverterade till hydrauliska lyftare efteråt?
Fläktträsket är jag nog redan fast i, det har jag varit sedan jag var grabb!!
Fläktträsket är jag nog redan fast i, det har jag varit sedan jag var grabb!!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
Who is online
Users browsing this forum: No registered users