Hydrualiska lyftare är det nog ingen som konverterar till, tror du tänker på kamkedjesträckarna. De kom from -84 med 3,2:an. Många äldre brukar dock vara ombyggda. Det verkar dock inte vara något man behöver vara jätteorolig för, det finns enkla grejor att komplettera gamla typen av sträckare med så man slipper att de säckar ihop med dyra motorrenoveringar som följd.Pehr Johnsson wrote:Jocke: Tack för ditt svar! När jag byter till elva kommer jag nog inte köra mer än jag gör nu ca 500 /år då är det inga problem att ta störig service vart fjärde år. Är det inte så att många bilar är konverterade till hydrauliska lyftare efteråt?
Fläktträsket är jag nog redan fast i, det har jag varit sedan jag var grabb!!
Denna bil kanske skulle smaka. Samma pengar som den vita 90:an men lite enklare att skruva själv med. Byggd med de "rätta" delarna med verkar det som. http://www.blocket.se/vi/13067089.htm?ca=12_s
Edit. Det här var ju kul . Hittade en till som jag tycker verkar go, ligger lite närmare dig med. http://www.blocket.se/vi/13012249.htm?ca=12_s
Jocke