Expertpanel
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Expertpanel
Tjena.
Jag har ett förslag. Jag är/var även medlem i STCS, Saab turbo club
sweden där det fanns en väldans bra grej, och det var en expertpanel.
Det behöver inte vara så märkvärdigt, bara att deras namn och mobil
publiceras på sidan så man vet att "denna personen kan detta väldigt
bra och den kan jag ringa om jag har funderingar".
I stcs var indelningen bilmodellerna, samt även trim och växellådor om
jag inte minns fel.
Den enda skillnaden mot forumet är att personen kan vara beredd på
att det kan ringa nån ibland. Det behöver inte vara att den alltid måste
svara eller så, utan bara att man vet vem man kan vända sig till.
Lämplig ersättning för besväret kan vara en piké med 944-sverige-logo
eller likande. Inget märkvärdigt alltså.
Mvh Mattias
Jag har ett förslag. Jag är/var även medlem i STCS, Saab turbo club
sweden där det fanns en väldans bra grej, och det var en expertpanel.
Det behöver inte vara så märkvärdigt, bara att deras namn och mobil
publiceras på sidan så man vet att "denna personen kan detta väldigt
bra och den kan jag ringa om jag har funderingar".
I stcs var indelningen bilmodellerna, samt även trim och växellådor om
jag inte minns fel.
Den enda skillnaden mot forumet är att personen kan vara beredd på
att det kan ringa nån ibland. Det behöver inte vara att den alltid måste
svara eller så, utan bara att man vet vem man kan vända sig till.
Lämplig ersättning för besväret kan vara en piké med 944-sverige-logo
eller likande. Inget märkvärdigt alltså.
Mvh Mattias
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 253
- Joined: 2004-04-10 16:36:03
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Trollhättan
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 253
- Joined: 2004-04-10 16:36:03
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Trollhättan
- Contact:
Vi bör kunna göra nummerskylt hållare och visst kan vi påföra tryck. Jag har också förutom formsprutor även varmformningsmaskiner och det kan hända att dessa lämpar sig bättre då verktyget blir billigare. Jag skall höra med vår verktygsmakare vad ett verktyg kostar för detta att sätta i produktion. Regskylthållare skulle kunna göras då med en egen design.
Kan ju testa och göra en prototyp i en "rapid-prototyper" som vi också har tillgång till. Denna maskinen kan tillverka enstaka exemplar av en plastdetalj direkt från CAD ritning utan verktyg, dock blir styckpriset högt, extremt högt.
Jag skall kolla på det.
Kan ju testa och göra en prototyp i en "rapid-prototyper" som vi också har tillgång till. Denna maskinen kan tillverka enstaka exemplar av en plastdetalj direkt från CAD ritning utan verktyg, dock blir styckpriset högt, extremt högt.
Jag skall kolla på det.
Fredrik Ahlman
Porsche 924
Saab 900
Porsche 924
Saab 900
- Lilljeqvist-83
- S-Poster
- Posts: 75
- Joined: 2004-03-29 19:05:03
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Härjedalen
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users