Slantnose på ebay, ovanligt billigt?

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
Saikko
S-Poster
Posts: 194
Joined: 2015-12-10 22:42:58
Bilmodell: 944T
Årsmodell: 1988
Contact:

Slantnose på ebay, ovanligt billigt?

#1 Post by Saikko »

http://www.ebay.com/itm/Porsche-911-SC- ... 2300260590" onclick="window.open(this.href);return false;

Hittade denna på ebay nyss av en slump.
E inte de ovanligt billigt för just den modellen?
Har iaf fått för mig att dessa är svåra att få tag i under 200.000:-

Bodykit och fälgar sänker väl iofs kanske priset men å andra sidan gör de den mer sällsynt då i stort sett allt är gjort under bilens egen era?

Jag tyckte dock de lät billigt och hade jag haft alldeles för mycket pengar för mitt eget bästa hade den varit på väg till stockholm nu, men så är tyvär icke fallet :)
Porsche 951 -88 BlackOnBlackOnBlackShoes - Vardagsräcer
Toyota Supra MkIII -89 ShiningWhite - Stulen och utbränd :evil:

User avatar
henca
Turbo-Poster
Posts: 466
Joined: 2015-03-27 23:18:59
Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
Årsmodell: 1977
Location: Linköping
Contact:

Re: Slantnose på ebay, ovanligt billigt?

#2 Post by henca »

Budgivning pågår och reservationspriset är ännu inte uppnått. Förutom att bilen är ombyggd kan jag tänka mig flera saker som drar ned priset:

Den är importerad från Europa till USA, precis som vi ser USA-import som en nackdel kan säkert även USA se Europa-import som en nackdel. T ex har de bytt hastighetsmätare/vägmätare till en amerikansk och då frågar man sig hur korrekt mätarställningen är efter ett sådant byte.

Skicket drar nog också ned priset lite, det står "needs some tuning to adjust Idle," och man ser mindre skavanker som spruckna och saknade lyktglas på höger sida samt saknad växelspaksknopp. Dessa småskavanker som man ser är bara smågrejor som kostar nästan ingenting att fixa, men om föregående ägare inte brytt sig om att fixa det ens innan bilen skall säljas, vad har då föregående ägare mera slarvat med?

m v h Henrik

Saikko
S-Poster
Posts: 194
Joined: 2015-12-10 22:42:58
Bilmodell: 944T
Årsmodell: 1988
Contact:

Re: Slantnose på ebay, ovanligt billigt?

#3 Post by Saikko »

hmm okej tittade inte mer närmare men när jag sökte vidare så fanns de flertalet slantnose till salu för dyrare men de där va den billigaste jag kunde hitta (skummade mest)

men okej då hänger jag med lite, tyckte bara de verkade sjukt lågt pris om man jämför med andra.
Porsche 951 -88 BlackOnBlackOnBlackShoes - Vardagsräcer
Toyota Supra MkIII -89 ShiningWhite - Stulen och utbränd :evil:

User avatar
henca
Turbo-Poster
Posts: 466
Joined: 2015-03-27 23:18:59
Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
Årsmodell: 1977
Location: Linköping
Contact:

Re: Slantnose på ebay, ovanligt billigt?

#4 Post by henca »

Säljaren verkar inte ha blivit nöjd med förra budgivningen och nu startat en ny försäljning:
http://www.ebay.com/itm/Porsche-911-SC- ... 64?vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

I skrivande stund är det ännu inte någon som lagt några bud.

m v h Henrik

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users