posse944 wrote:Det där var 240 ok som du blästra där va? Ska du konvertera frambromsarna?
Jag gjorde denna operation för 3 år sedan och det fungerar klockrent fortfarande. Biter lite mera samt jämnare slityta och billiga belägg
Ja det är det jag är ute efter. Klurar dock lite på hur man löser med bromsslangar, använde du 9xx sland eller en från 240?
Kostnaden för att renovera dom själv har ju inte varit dyr heller, med ok så är jag uppe i 600kr
Jag titta lite på carbotech xp8 bromsbelägg, väldigt populära på VOC bilar, men jäklar vad dyrt, 1700kr för en sats fram. Dock väldigt slittåliga. Var en kille som kört 23 tävlingar med sina belägg och dom var inte slut än!
Luftmängden på min kompressor är 180l och fri luftmängd ca 140l så det blir en jäkla skillnad. En bra kompressor är tyvärr A ocg O vid användning av tryckluftsverktyg.
patand wrote:Hur liten är "lilla" kompressorn? Funtar på vad som krävs om man får för sig att blästra på riktigt någon gång.
Min på runt 400 minutliter (4HK) är för klen att blästra effektivt.
Att tanken är liten (90l) spelar igentligen ingen roll för har den startat så stänger den inte av...
/Jan
använder Verktygsbodens lilla blästerskåp = SKIT tycker jag tydligen känslig på matningstrycket men sanden kommer inte jämt och bra utan bara strul.
Man kan ju också bygga en förgrening innan oket och använda båda anslutningarna.
Verkligen inte alls dyr operation, betalade inte mer än en 1000-lapp för mitt
Jag kör inte bana med min bil så jag har inte varit så kräsen när det gäller belägg, tror jag köpte mina på mekonomen för en rimlig summa. De har hållt ca 4500 mil och det är mycket kvar
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Man kan ju också bygga en förgrening innan oket och använda båda anslutningarna.
Verkligen inte alls dyr operation, betalade inte mer än en 1000-lapp för mitt
Jag kör inte bana med min bil så jag har inte varit så kräsen när det gäller belägg, tror jag köpte mina på mekonomen för en rimlig summa. De har hållt ca 4500 mil och det är mycket kvar
Jo jag har kollat den länken innan, jag fegar däremot med att borra i oken. Blir det fel är allt jobb i onödan jag hade tänkt köra byglingsvarianten. Koningsverktyg har vi och bocka rör är mitt jobb
Det ända jag märkt inte passar är bromsskölden, den tar i oket så den får tas bort. Får leda ner luft via slangar för kylning sen ist.
Om du byglar vänster ok tillexempel men istället för att dra båda rören ner till vänster ok så dra du ett till vänster och ett till höger ok. Du kommer nu att flytta samma mängd "kolvar" fast två är på vänster ok och två på höger ok, så därför ser jag inget behov av en ny huvudbromscylinder.
"merkostnad" blir då ytterligare två slangar (alltså fyra istället för två) och några meter extra med bromsrör.