Nissan GTR by Corleone
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
härligt
Skaffa isdäck till den
Skaffa isdäck till den
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Låter riktigt bra det
Man blir lite imponerad!
Man blir lite imponerad!
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Första körningen idag efter färdigställande av motorn (kan låna grönskylt). Körde runt 4 mil och loggade och småjusterade. 1 bar i ladd. Det blir mycket pulver när det är klart, på 1 bar går det sjukt bra med 4-hjuls spinn på 3:an trots försiktig tändning. Lite mer mekaniskt ljud med smidda kolvar och andra kammar/mer lyft/tuffa fjädrar så det går oxå åt en del tricks kring spikningskontrollen som är avancerad. Bilen har oxå fått japanska Swift fjädrar så nu blev den 20 mm lägre.
Först ska jag köra tändning och efter det lägger jag på ladd. Kan ju växla mappar under körning så jag tänkte ha 5 mappar:
1.0 bar
1.2 bar
1.4 bar
1.6 bar
samt 1 map med runt 1 bar och något lägre tändning för bankörning, kanske runt 600 kusar
När jag är klar med det så blir det bromsning, funderar på JRM i Södertälje då det inte är så långt bort. Då ska jag köra kaminställning och finjustera.
Snart är det vår...
Först ska jag köra tändning och efter det lägger jag på ladd. Kan ju växla mappar under körning så jag tänkte ha 5 mappar:
1.0 bar
1.2 bar
1.4 bar
1.6 bar
samt 1 map med runt 1 bar och något lägre tändning för bankörning, kanske runt 600 kusar
När jag är klar med det så blir det bromsning, funderar på JRM i Södertälje då det inte är så långt bort. Då ska jag köra kaminställning och finjustera.
Snart är det vår...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nu bor jag så attans långt borta så att ta sig till dig är ju ganska uteslutet, har du ingen film eller något, hade varit grymt kul att se på =)
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Kul att det händer saker
Har du byggt om avgassystemet än eller låter den asmycke?
Har du byggt om avgassystemet än eller låter den asmycke?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Ska filma lite vartefter, har köpt en "Go Pro" kamera med fäste.emm wrote:Nu bor jag så attans långt borta så att ta sig till dig är ju ganska uteslutet, har du ingen film eller något, hade varit grymt kul att se på =)
Last edited by Corleone on 2011-02-26 08:26:14, edited 1 time in total.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Det är ombyggt nu med 3½" och pinnar i slutpiporna, låter inte så farligt men idag var det kraftiga insugsljud och det betyder mycket luft! Luft är bra...DLS wrote:Kul att det händer saker
Har du byggt om avgassystemet än eller låter den asmycke?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nya sulor... R888
315 bak och 285 fram
315 bak och 285 fram
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Mappat så gott det går med väder och väglag. Har bara laddat 1.35 bar ännu men det går bra ändå. Det enda mått jag har på prestanda så här långt är 100-150 km/h i loggen med visst hjulspinn på 3:an... 1.95 sekunder.
Ska bromsa på lördag om det inte snöar. Börjar på 1 bar och provar olika kam inställningar, när det är klart så lägger jag på laddtryck 1.0, 1.2, 1.4, 1.6 och kanske 2 bar med. Hoppas på 600 hjulhästar med 1 bar och 750 på 1.5 bar alltså runt 830 i maskin. Kul!
Ska bromsa på lördag om det inte snöar. Börjar på 1 bar och provar olika kam inställningar, när det är klart så lägger jag på laddtryck 1.0, 1.2, 1.4, 1.6 och kanske 2 bar med. Hoppas på 600 hjulhästar med 1 bar och 750 på 1.5 bar alltså runt 830 i maskin. Kul!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Tyvärr satte vädret stopp för bromsning idag och resa till JRM.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Första 100-200 km/h tiden idag... någon som vill gissa?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
4,92Corleone wrote:Första 100-200 km/h tiden idag... någon som vill gissa?
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nära...
4.66 med 1.5 bar, hoppas komma ner i 4.5. Lägger jag till min tidigare 0-100 tid innan ombyggnad på 2.95 så är jag på 7.45 för 0-200. Med en putsning till 2.7 så är jag på 7.25. Ett bra mål!
4.66 med 1.5 bar, hoppas komma ner i 4.5. Lägger jag till min tidigare 0-100 tid innan ombyggnad på 2.95 så är jag på 7.45 för 0-200. Med en putsning till 2.7 så är jag på 7.25. Ett bra mål!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Hahaha så jäka galet. Sjukt snabbt
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
j**lar vilket drag! Grattis
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users