Nissan GTR by Corleone

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Nissan GTR by Corleone

#1 Post by Corleone »

Ok, startar en GTR tråd för er som kan vara intresserade. Bilen är en 2009 och registrerad andra halvåret 2009. Mätarställning just nu är 450 mil.

Har modifierat en del redan med dubbla Walbro pumpar i tank, större spridare (950 CC) som tyvärr inte räckte helt, (byter nu till 2200 cc), AMS laddkylare, inloppsrör till turbo och andra luftrör och filter.

Bilen har ett platsbyggt Ferrita som tyvärr låter något för mycket och inte är helt rätt utformat flödesmässigt, det kommer jag att bygga om snart. 4 st 5" slutrör är oxå fränt!

Mappning skedde förra veckan för E85. Det går till så att jag har en liten dosa som jag kopplar in på OBD uttaget, där kan jag ladda in olika mappar, olika växellådsmappar och dessutom ställa kopplingen. När jag mappar så loggar jag alla värden direkt från orginalsprutet. Skickar sen via mail över loggen till en kille som kommer in i systemet och som sedan skickar tillbaka en ny mapp, sen om igen... det blev 9 mappar på en fredag eftermiddag, sen var det klart.

Bilen har en fantastisk dubbelkopplingslåda som är äckligt snabb, växlar på 0,2 sekunder och man tappar aldrig laddtryck, nästa växel ligger redan i när den växlar. Kommer att byta några grejer i lådan för att bli mer safe samt lameller (12 st) när den ändå är nere.

Just nu är effekten maxad genom att de 2 IHI aggregaten är bottnade, effekt mellan 580-600 på hjulen. Laddar momentant 1,4 men sedan 1,3 ner till 1,05 bar vid 7000 rpm. Under vintern bygger jag om aggregaten med Garret kompressorhjul och helt kullagrat. Då räcker effekten till 750 hk på hjulen och det känns som det kan vara nog där.

Är den snabb då? Ja, i min dosa kan jag logga 0-100 och 0-402 meter, ensam i bilen med lite tank och en uppvärmd asfalt går 0-100 på 2,95 sekunder. Då använder lag den inbyggda launchen, orginal så stannar den på 2500 rpm men nu har jag en annan "LC" mapp med 4000 rpm och en mjuk start innan programmet öppnar de elektroniska spjällen helt. Är det som nu bara 10 grader ute så spinner det hejdlöst på alla 4 ända upp till 100 km/h.

Finns 3 olika program för växellådan, "Winter" ger tidiga uppväxlingar, Normal är normal och så "R" som står för Race där den växlar mer aggressivt, även ned.

Likaså antispinn har 3 lägen "Off" vilken man helst aldrig ska köra i, "normal" där effekten dras ned när det spinner och "Race" där ett kontrollerat hjulspinn tillåts.

Väghållningen har oxå 3 lägen, mjukt, normalt och Race.

Om man jämför med Porschen då... well... när man kört en GTR så kan jag tyvärr bara säga att det är mycket bättre, fränare, snabbare och bekvämare. Porschen har sin charm och sprinten 100-200 km/h går båda på runt 6 sekunder men från start går det inte att jämföra. Självklar har det med slantar att göra och som den står så är det 1 mille totalt så det vore väl konstigt om det inte skiljde på en 20 år nyare bil.
Skulle jag valt en 997 turbo som jag tittade på först så hade den med samma mil kostat runt 1,4-1,5 begagnad och dessutom betydligt dyrare att få fart på.

Ska väl filma lite med min I-Phone och ta lite nya bilder snart!

Så jag är nöjd och jag bjuder alla som vill på provtur eller att själv prova den!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
FredrikÅ
Addict
Posts: 1187
Joined: 2006-07-15 08:49:19
Bilmodell: Mellan Porschar.
Location: Skåne
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#2 Post by FredrikÅ »

En av topp-5 bilar på vill-ha-listan, kanske topp-3.. 8)
Ska bli spännande att följa detta.

Jag är framför allt intresserad av att se hur drivlinan; koppling/låda/diffar/drivknutar
klarar riktig körning.

Jag håller tummarna! :)
Fredrik Åberg

User avatar
Tjonken
S2-Poster
Posts: 294
Joined: 2009-05-14 15:31:19
Telefon: 0733821214
Bilmodell: 944 S -87, 924 -76
Årsmodell: 1987
Location: Linköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#3 Post by Tjonken »

Grym bil! :d=:
"For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer" - John Gall

Porsche 944 S -87 "White Lion"
Porsche 924 -76 "Räserbilen" Inte riktigt hundra - Racing Team (Facebook)
Mercedes C32 AMG -02

Thomas Petersen
PCS# 7321
ÖSK# 592

User avatar
posse944
Turbo-Poster
Posts: 412
Joined: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Location: Norrköping/Göteborg
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#4 Post by posse944 »

Såå cool! :D måste se den nån dag :wink:
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)

Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#5 Post by Corleone »

Körde lite idag, var ju fint väder... tog lite video med luren. 2 personer och full tank. Svårt att hålla i luren själv bara...
Första är när man bara lätt åker iväg efter rödljus:
http://www.youtube.com/watch?v=be9JecQl0eo" onclick="window.open(this.href);return false;

Andra fullgas utan launch i automatläge och med antispinn, 0-160 ungefär:
http://www.youtube.com/watch?v=JlJW6CpGv1o" onclick="window.open(this.href);return false;
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#6 Post by DLS »

holy shit vad det bär iväg :D
Växlar fruktansvärt snabbt o mjukt.
enda jag tycker är lite negativt ändå är att den ser fortfarande ut som ett rymdskepp o inte som en sportbil som porschen gör men smaken är som baken o som sagt bra mycke billigare än om man skulle ha en 911 som kunde matcha GT-R:en
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#7 Post by Corleone »

DLS wrote:enda jag tycker är lite negativt ändå är att den ser fortfarande ut som ett rymdskepp o inte som en sportbil som porschen gör men smaken är som baken o som sagt bra mycke billigare än om man skulle ha en 911 som kunde matcha GT-R:en
Tyckte jag med först men när man ser den på riktigt är det helt annat.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#8 Post by DLS »

Jo den är ju inte ful o den låter ju grymt :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#9 Post by gurra »

Galet snabb. GTRen är riktigt mäktig!
Det där du säger om att 20 år nyare bil (och betydligt dyrare) gör sitt till är så sant. Det är därför min bil går mer och mer åt race-hållet, då har den lättare att stå sig.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Anders Larsson
Addict
Posts: 1063
Joined: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång alt Loftahammar
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#10 Post by Anders Larsson »

Grymt vrid och effekt :d=:
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#11 Post by Corleone »

Anders Larsson wrote:Grymt vrid och effekt :d=:
Ja, 650 hp och 800 nm gör sitt...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#12 Post by Corleone »

Bytte olja och filter hos Tony igår. Blev Mobil 1 nu för kallare klimat mot Castrol Edge annars.

Nästa vecka blir byte av filter och inloppsrör samt till 2000 cc Denso spridare och sedan ommappning förstås.

Skulle vilja bromsa i Rototest, någon som vet vart närmaste är från Norrköping?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#13 Post by DLS »

Skulle tro
http://www.vette.se/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
men är inte riktigt säker

annars har pbz i uppsala en

Dom här i stockholm verkar ha en också
http://www.mte.se/default.asp?mP=2&sP=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Maptun i Örebro har en
http://www.maptun.com/servicesRototest.php" onclick="window.open(this.href);return false;

men undrar om inte det bara är pbz som har 4wd??
Last edited by DLS on 2010-10-16 10:46:40, edited 1 time in total.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#14 Post by M-Nilsson »

Grym! Måste bara vara häftigt att ha en bil där mätaren går till 360! :#pray: :wink:
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

User avatar
jerker67
Addict
Posts: 1154
Joined: 2006-04-26 23:10:42
Bilmodell: 944N/A -84
Location: BOLLNÄS
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#15 Post by jerker67 »

Bara att gratulera SUPER bil... GT2 smiskare på Ringen...
Vill ha begär..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users