Nissan GTR by Corleone
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Herregud vad arg den verkar vara!
Du kommer ha mycket kul =)
Du kommer ha mycket kul =)
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Ja faktum är att denna kärra är den roligaste jag varit med om. Blir ännu roligare med +100 hk till, det blir nya aggregat i vinter.emm wrote:Herregud vad arg den verkar vara!
Du kommer ha mycket kul =)
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nu är det 2000 cc spridare, nya grövre mafrör och ommappad med min egna tändkurva, skillnad!
Nu i veckan kommer växellådan förstärkas samt kraftigare lameller (12 st) och Willal olja. Avgassystemet byggs om med bättre kollektor och 3½" rör.
Nu i veckan kommer växellådan förstärkas samt kraftigare lameller (12 st) och Willal olja. Avgassystemet byggs om med bättre kollektor och 3½" rör.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Låter riktigt grymt!
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Nu har maskinen fått nya smidda och coatade JE kolvar med extra högt ringland, smidda Manley stakar och ett snäpp vassare kammar med dubbla Ferrea fjädrar, retainers etc. Turbona har modifierats med större turbin och ett billettfräst kompressorhjul motsvarande en Garret 3071. Dessutom större kylare, grövre inloppsrör i krymplack.
Allt detta ska göra att jag törs ladda på lite mer utan risk för krökta stakar ock knäckta kolvar. Programvaran har jag skrivit om själv och bla annat skalat alla mappar för den ökade luftmassan.
Jag räknar med att jag ska kunna åka med stabila 750 awhp med ett maxladd på 1.5 bar, givetvis på E85. Tänker bromsa i Rototest någon gång i april för att finjustera ladd och tändning.
I övrigt så har jag inhandlat R888 r-däck, 315/20 bak och 285/20 fram och bytt fjädrar så kärran kommer ner 20 mm.
Allt detta ska göra att jag törs ladda på lite mer utan risk för krökta stakar ock knäckta kolvar. Programvaran har jag skrivit om själv och bla annat skalat alla mappar för den ökade luftmassan.
Jag räknar med att jag ska kunna åka med stabila 750 awhp med ett maxladd på 1.5 bar, givetvis på E85. Tänker bromsa i Rototest någon gång i april för att finjustera ladd och tändning.
I övrigt så har jag inhandlat R888 r-däck, 315/20 bak och 285/20 fram och bytt fjädrar så kärran kommer ner 20 mm.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
herregud vilket monster det kommer bli!
Får bli ett garagebesök igen kanske när jag besiktigat min
Får bli ett garagebesök igen kanske när jag besiktigat min
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Välkommen!posse944 wrote:herregud vilket monster det kommer bli!
Får bli ett garagebesök igen kanske när jag besiktigat min
Ja vi hoppas på att det ska bli bra. 0-200 under 9 ska det bli i alla fall...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- posse944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2008-12-04 10:38:39
- Telefon: 0763283552
- Bilmodell: 944 2.5L
- Årsmodell: 1988
- Location: Norrköping/Göteborg
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Det är snabba grejjer det! Inte mycket som slår det
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Du ger dig inte, du ska bara ha mer o mer effekt
Måste verkligen åka med i sommar, lär väl skita på mig
Måste verkligen åka med i sommar, lär väl skita på mig
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Härligt att se att trimdjävulen inte försvunnit, plockar man ner och river isär en full fungerade R35-motor med 600+ hk för att kunna ladda på mera är man mycket dedikeradCorleone wrote:Nu har maskinen fått nya smidda och coatade JE kolvar med extra högt ringland, smidda Manley stakar och ett snäpp vassare kammar med dubbla Ferrea fjädrar, retainers etc. Turbona har modifierats med större turbin och ett billettfräst kompressorhjul motsvarande en Garret 3071. Dessutom större kylare, grövre inloppsrör i krymplack.
Allt detta ska göra att jag törs ladda på lite mer utan risk för krökta stakar ock knäckta kolvar. Programvaran har jag skrivit om själv och bla annat skalat alla mappar för den ökade luftmassan.
Jag räknar med att jag ska kunna åka med stabila 750 awhp med ett maxladd på 1.5 bar, givetvis på E85. Tänker bromsa i Rototest någon gång i april för att finjustera ladd och tändning.
I övrigt så har jag inhandlat R888 r-däck, 315/20 bak och 285/20 fram och bytt fjädrar så kärran kommer ner 20 mm.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Jisses :O
Såg en helt omoddad orginal i Trelleborg för några dagar sedan (dom växer inte på träd vilket är kul) och vände mig om tre gånger, den e helt klart coolare live än på bilder...
Såg en helt omoddad orginal i Trelleborg för några dagar sedan (dom växer inte på träd vilket är kul) och vände mig om tre gånger, den e helt klart coolare live än på bilder...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Åka med... givetvis får du köra själv om du vill!DLS wrote:Du ger dig inte, du ska bara ha mer o mer effekt
Måste verkligen åka med i sommar, lär väl skita på mig
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Man lever bara en gång så det gäller att ta vara på det som är kul och GTR är och var mer kul än jag kunnat föreställa mig.gurra wrote:Härligt att se att trimdjävulen inte försvunnit, plockar man ner och river isär en full fungerade R35-motor med 600+ hk för att kunna ladda på mera är man mycket dedikeradCorleone wrote:Nu har maskinen fått nya smidda och coatade JE kolvar med extra högt ringland, smidda Manley stakar och ett snäpp vassare kammar med dubbla Ferrea fjädrar, retainers etc. Turbona har modifierats med större turbin och ett billettfräst kompressorhjul motsvarande en Garret 3071. Dessutom större kylare, grövre inloppsrör i krymplack.
Allt detta ska göra att jag törs ladda på lite mer utan risk för krökta stakar ock knäckta kolvar. Programvaran har jag skrivit om själv och bla annat skalat alla mappar för den ökade luftmassan.
Jag räknar med att jag ska kunna åka med stabila 750 awhp med ett maxladd på 1.5 bar, givetvis på E85. Tänker bromsa i Rototest någon gång i april för att finjustera ladd och tändning.
I övrigt så har jag inhandlat R888 r-däck, 315/20 bak och 285/20 fram och bytt fjädrar så kärran kommer ner 20 mm.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
De allra flesta säger som du, ser man i verkligheten är den en annan bil än på bild, betydligt mäktigare. Sen om man dessutom åker i den så förstår de flesta dess kvalitet.emm wrote:Jisses :O
Såg en helt omoddad orginal i Trelleborg för några dagar sedan (dom växer inte på träd vilket är kul) och vände mig om tre gånger, den e helt klart coolare live än på bilder...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: Nissan GTR by Corleone
Startad idag... so far so good! Återstår lite plock omkring sen är det bara att hoppas på att snön försvinner.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
Who is online
Users browsing this forum: No registered users