Min styrservo har börjat läcka som ett såll... När jag hade bilen inne på stora servicen för ett tag sen så nämnde mecken att den glappade vid fyllt rattutslag... Men nu är det inte roligt längre... Får fylla på olja varje vecka... DVS dax att byta alt renovera den befintliga...
Någon som har erfarenhet av att byta en styrservo.... Själv vet jag ju knappt vart den sitter... Men det kan ju inte var en omöjlighet att lösa det själv... Men lite tips vore bra innan jag ger mig in på denna uppgift...
/Kenneth
Styrservo byte...
- Kenneth Strömberg
- S-Poster
- Posts: 153
- Joined: 2004-03-30 08:25:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Sanden har iaf tidigare haft prylar eller utbytes grejer tror jag. Kolla hans hemsida, www.sanden.nu eller ring honom.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Med tanke på glappet så låter det som att det är själva styrracket som läcker och inte servopumpen. Synd då pumpen är mkt lättare att renovera/byta.
Det bästa är helt enkelt att köpa ett utbytesrack och byta själv. Renovera racket själv är inte en helt kul uppgift!
Det bästa är helt enkelt att köpa ett utbytesrack och byta själv. Renovera racket själv är inte en helt kul uppgift!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kenneth Strömberg
- S-Poster
- Posts: 153
- Joined: 2004-03-30 08:25:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
OK tack gurra..
Ska lyffta bilen på torsdag tillsammans med en kompis som är lite kunnigare i att porsche mecka än mig...
Så får vi se om vi kan göra det själv eller om jag måste lämna in den... För min polare sa nämligen att man måste sänka ner framvagnen för att komma åt.. det verkar ju intressant...
/Kenneth
Ska lyffta bilen på torsdag tillsammans med en kompis som är lite kunnigare i att porsche mecka än mig...
Så får vi se om vi kan göra det själv eller om jag måste lämna in den... För min polare sa nämligen att man måste sänka ner framvagnen för att komma åt.. det verkar ju intressant...
/Kenneth
Last edited by Kenneth Strömberg on 2004-04-28 11:44:32, edited 1 time in total.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Här finns en instruktion på att byta racket:
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/steer-01.htm
Enligt denna instruktion tar arbetet ca 5-6 timmar att utföra.
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/steer-01.htm
Enligt denna instruktion tar arbetet ca 5-6 timmar att utföra.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: No registered users