Ny på forumet? Säg Hej!

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
maverick
Addict
Posts: 1993
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#46 Post by maverick »

Tjoho!
Fler i mina trakter (Sofia)!
MVH//Per

briareus
NA-Poster
Posts: 1
Joined: 2008-07-20 21:46:13
Contact:

#47 Post by briareus »

Hej på er fantaster!
Är en vanlig kille från Dalarna som plötsligt upptäckte 924's charm.
Har nyligen flyttat till stan efter att ha bott på landet i många år, trodde att jag skulle klara mig med tramp- och motorcykel så jag sålde bilen. Men det regnar ju varje dag och att cykla hem efter efter att ha köpt finöl på systemet är onödigt spännande... Därför har jag börjat titta efter bil igen, något billigt och bekvämlighet/bränsleförbrukning/pålitlighet är inte superviktigt. Viktigt är dock att bilen har DET, något slags sisu eller vad man ska säga en bil att tycka om helt enkelt. Har kikat på ite LR Discovery och Grand Cherokee's, gamla saab o volvoturbosar, osv.
Råkade av någon anledning hamna på den här sidan och upptäckte att en 924 inte kostar många kronor, och att reservdelar nästan är gratis... 55 kr för ett fördelarlock! Och sen kan man laga grejer själv utan att vara elektronikingenjör. Perfekt.

Så, nu letar jag 924 från -80 till -85 i den lägre prisklassen... men kan heller inte låta bli att kika på stora feta SUV'ar med V8 för samma peng. Är väl bara å inse att man är en velpelle.
Ha det gott

User avatar
Bodens Svarta 944 S2
Addict
Posts: 1662
Joined: 2004-12-18 01:38:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Boden
Contact:

#48 Post by Bodens Svarta 944 S2 »

Hej allihop.. Janne heter jag..

Född 1970 och äger en 944 S2.. Ett tag till iaf..

Tänker sälja min bil då jag liksom bor långt från nån bana,
har startat eget o har inte tid att köra.. :?
Blir nog att köpa Boxster nästa gång ev.

Har varit med ett tag nu.. From 2004.. Fasen vad tiden går fort.. :shock:

Köpte bilen 2004 så jag har liksom varit här sen dess... :roll:

Man kan väl säga att det blivit nåt inlägg.. Host..
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425

Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )

User avatar
fullversion 944s2
S-Poster
Posts: 101
Joined: 2008-04-08 18:31:48
Bilmodell: Porsche 968 -92
Location: Solna
Contact:

#49 Post by fullversion 944s2 »

Tjena! Robin är namnet. 23år boende i Solna. Har snokat runt här ett par månader nu. Letar S2a i bra skick till våren -08. Alltid varit ett 944 F-n.. hm har någon slags hang up vid "stora" bakluckor... billös nu men tidigare ägare av saab 93aero och peugeot 306gti (stora bakluckor var det...)
Har kanske kanske kanske en på g.. men går ni i säljartankar skicka gärna PM! Hösten/vintern kommer gå ut på att samla kunskap! :D

tegel
NA-Poster
Posts: 1
Joined: 2008-08-10 08:55:01
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#50 Post by tegel »

Hej alla,
jag heter Martin, är född -74 och far till tre barn. Bor med hela familjen i Göteborg. I somras sålde vi BMW:n eftersom den blivit för trång i baksätet och köpte en minibuss vilket i sin tur öppnade en möjlighet att skaffa en andrabil och därmed bli Porscheägare. Jag har börjat läsa på. Jag vill ha en S2 eller Turbo i originalskick, välskött och fin. Jag letar. Jag kommer att vårda den ömt och använda den dagligen.

Kommer säkert att utnyttja er samlade kunskap snart!

/M

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#51 Post by Karl Birgander »

tegel wrote:Hej alla,
jag heter Martin, är född -74 och far till tre barn. Bor med hela familjen i Göteborg. I somras sålde vi BMW:n eftersom den blivit för trång i baksätet och köpte en minibuss vilket i sin tur öppnade en möjlighet att skaffa en andrabil och därmed bli Porscheägare. Jag har börjat läsa på. Jag vill ha en S2 eller Turbo i originalskick, välskött och fin. Jag letar. Jag kommer att vårda den ömt och använda den dagligen.

Kommer säkert att utnyttja er samlade kunskap snart!

/M
Välkommen!

Hojta om du behöver titthjälp på en bil eller så! :D
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Edvard
NA-Poster
Posts: 42
Joined: 2008-08-11 11:42:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping/Jönköping
Contact:

#52 Post by Edvard »

Tjena!

Heter Edvard och bor i Huskvarna, studerar första åtet (Snart) på JTH. Kommer från landet utanför Linköping där mitt bilintresse föddes och utvecklades. Vid 13 års ålder var moppe häftigt, men efter runt 15-20 stycken och fyllda 16 år svalnade det intresset. Då köptes istället en 8 år gammal Citroën med rasad motor in. Sedan rullade det på med 740, cheva vanar, kingcabar, 240is, en ford... ja ni vet hur det är:)

Efter att jag insett att planerna för min cheva van 6.2d var för stora och tiden för knapp i kombination med att det inte längre var så kul att bygga husbil vid 18 års ålder svalnade det intresset och arbetet med bilen gick trögt. Slängde ut den nu för en månad sen på annons och fick erbjudade att byta mot en Porsche 924, en drös diesel mercor, audis och massa andra bilar, gissa vilken jag fastande för?

Har haft ett gott öga till dessa bilar sedan tvåan då en kompis slände ur sig något i stil med "såg du mig i morse när jag blåste förbi dig med Porschen?"

PORSCHE, PORSCHE, efter en snabb titt kom man fram till att de var överkomliga i pris men mer än så gjordes inte.

För ett par månader sedan började dock tankarna att gro igen, men tummen kom inte ur föränn jag blev erbjuden en 924 -77 targa som rakt av byte mot två vanar, TAGET! Besiktat och bra! För övrigt den första bilen som jag inte tvingats besikta innan man kan ge sig ut och brassa. Den uppfyllde kravet att det skulle vara en targa, mer än sommarbil är det ändå inte. Aldrig saltkörd och därmed endast begränsat rostig. Sliten lack och intredning kan man leva ett tag med.

Kommer lägga upp bilder och en projekttråd om den vad det lider. Hoppas man kan få en del hjälp och support här:)

Ha de//Edvard

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#53 Post by patand »

Välkommen Edvard! :D Ser fram emot biltråden om din 924a! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

toien
NA-Poster
Posts: 7
Joined: 2008-09-01 20:35:54
Contact:

#54 Post by toien »

Tjena.
Jag heter Tobbe och är på väg att köpa en 924, tycker att det blir en lämplig förstabil när dottern fyller 18 (nästa år). Hoppas hinna köra den en del innan dess.

Frostyfog
S2-Poster
Posts: 295
Joined: 2008-05-27 18:06:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#55 Post by Frostyfog »

Dmitriy Bokarew - bott i Göteborg de senaste 10 åren av mitt 23åriga liv... skall bara få färdigt mina tandläkarstudier så får vi se om jag flyttar lite i någon riktning...

toien - riktigt kul val av förstabil för en tjej :)
hoppas hon är av det slaget som klarar sig med muskelservo.... annars kommer du vara fast i kärran och ha svårt att avancera till modeller med större motor ;)

Tongen
NA-Poster
Posts: 6
Joined: 2008-09-28 19:05:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sundsvall
Contact:

#56 Post by Tongen »

Hallå!
Christofer heter jag, kallas Tongen, ja med o och inte å, pga mitt efternamn :P
Äger för tillfället en golf 2a års 88 som jag kanske ska byta mot en 944 jag hittat.
Letar för fullt efter lite småsaker och kollar runt på priser så ni lär höra av mig ganska mycket ett par dagar framöver tills jag bestämt mig!
Just nu är jag ute efter ett par vinterdäck, bilen jag tittat på har fått sig en smäll på vänster framfälg och jag tänkte att det är nog smartast att fixa vinterdäck och köra på dom och sedan fixa ny fälg till sommaren! Dock helst odubbade eftersom det lär ta ett tag tills snön och halkan kommer, har du de så hör av dig med pris!

/ Tongen

toien
NA-Poster
Posts: 7
Joined: 2008-09-01 20:35:54
Contact:

#57 Post by toien »

Frostyfog wrote:Dmitriy Bokarew - bott i Göteborg de senaste 10 åren av mitt 23åriga liv... skall bara få färdigt mina tandläkarstudier så får vi se om jag flyttar lite i någon riktning...

toien - riktigt kul val av förstabil för en tjej :)
hoppas hon är av det slaget som klarar sig med muskelservo.... annars kommer du vara fast i kärran och ha svårt att avancera till modeller med större motor ;)
Jorå, hon klarar av muskelservot, hon har hunnit övningsköra en hel del redan med den. Kan bara tillägga att det är mycket rolig bil att köra, så pass kul att jag inte har kört någon mc de senaste veckorna,utan åkt Porsche...
tobbe

Rythm
S2-Poster
Posts: 205
Joined: 2008-09-20 19:15:55
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Södra Roslagen
Contact:

#58 Post by Rythm »

Hej!

Kallas Giße och är från -72. Har gillat Porsche sedan barnsben och äger för närvarande fyra stycken. En Snoppare, en tändare, en vattenkokare och en flasköppnare. När nu tillfället, rent ekonomiskt och platsmässigt, uppstog så ska en 944:a införskaffas. Det blir säkerligen någon banträff framåt våren.

Som man kan anta av namnet så är jag tysk, så om ni behöver hjälp med någon översättning så PM:a mig...

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#59 Post by patand »

Välkommen till forumet Giße! :D

Fattar inte alls vad det är för Porschar som du redan har?! :oops: Men kul att du tänker skaffa en "riktig" nu! :wink:
Rythm wrote:Som man kan anta av namnet så är jag tysk, så om ni behöver hjälp med någon översättning så PM:a mig...
Hur nära sanningen kom jag med översättningen i denna tråden:

forum/viewtopic.php?t=17164

:?:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Rythm
S2-Poster
Posts: 205
Joined: 2008-09-20 19:15:55
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Södra Roslagen
Contact:

#60 Post by Rythm »

tillräckligt bra skulle jag säga :D
Tout Pour Sauver L´amour...Porsche
PCS#: 11329
Brell: [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17283]Porsche 944S Targa -87[/url]
Bruksbil: Toyota Avensis Kombi -04

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users