Denna ramlade loss från någonstans när jag inte såg det. Får inte ihop hur den (och dom andra slangarna av samma sort) ska sitta.
Har noterat att det blåa ska komma upp mellan 2:an och 3:an på insugsgrenröret men tyvärr inte mer.
Finns det någon vänlig själ med en NA som vill lyfta på huven och ta lite kort på sina slangar så jag får ett hum om hur dom ska sitta!?
Ganska fort helst...
Har hyfsad koll på slangarna till trotteln men det finns lite lösa ändar.
Inte så mycket kvar kring motorn sen!
Mail om någon har detaljbilder eller annan information som kan hjälpa och som inte lämpar sig via PM: ghedelin@gmail.com
Jag är totalt jättedålig på motorer (intalar jag mig själv iallafall).. men jag tog lite bilder på hur det ser ut i mitt motorutrymme.. kanske hjälper:
Hoppas någon annan kan kompletera med text..
Viste inte att dessa var vacumslangar (är de inte lite väl lätt intryckta? Lossar ju väldigt lätt?)
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Jon80 wrote:
Hoppas någon annan kan kompletera med text..
Viste inte att dessa var vacumslangar (är de inte lite väl lätt intryckta? Lossar ju väldigt lätt?)
Kompletterande text...menar inget illa, men krångla inte till det för honom med bilder på en turbo, när han har en N/A, nästan inget ser likadant ut ang. detta......
/mvh/R
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
951master wrote:
Kompletterande text...menar inget illa, men krångla inte till det för honom med bilder på en turbo, när han har en N/A, nästan inget ser likadant ut ang. detta......
/mvh/R
Aj aj aj.. Vilken dundertabbe!!
Sprang ut i bara kalsongerna och en tröja för att hjälpa till, men lyckades läsa 'Turbo poster' och koppla det till att han hade en turbo *hahaha*.. Får skylla på den tidiga timmen
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Nedre änden på Y förgreningen går till uttaget på spjällhuset och sedan går de andra ändarna till bränsletrycksregulatorn och dämparen på fuelrailen. Jag tror inte man kan koppla in det på annat vis ens om man försöker så det är rätt safe.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Jon80 wrote:
Aj aj aj.. Vilken dundertabbe!!
Sprang ut i bara kalsongerna och en tröja för att hjälpa till, men lyckades läsa 'Turbo poster' och koppla det till att han hade en turbo *hahaha*.. Får skylla på den tidiga timmen
944_Driver wrote:Nedre änden på Y förgreningen går till uttaget på spjällhuset och sedan går de andra ändarna till bränsletrycksregulatorn och dämparen på fuelrailen. Jag tror inte man kan koppla in det på annat vis ens om man försöker så det är rätt safe.
//Magnus
Jag hade fått för mig att den skulle sitta åt andra hållet och iom att bränslegrejerna inte sitter på plats så är saker och ting inte lika självklara då...
Var sitter det andra slangar och var går dom? har nämligen fler över om jag sätter ovan rätt! Det är ju två anslitningar på spjällhuset och jag trodde redan jag hade satt dom rätt...
Fortfarande lite oklarheter dock. den blåa slangen sitter numer rätt och kommer under insuget till den inringade kopplingen. Av dömma
av markeringen på slangen till vänster (två prickar både på slang och på huset) så sitter den rätt. MEN, var ska andra änden sitta? Den går under insuget parralellt med motorn och jag hittar inget att ansluta till.
En annan lös ända har vi vid torpedväggen. Jag har skrivit "under insuget" på tejpen. Var ska den ta vägen? Kanske ska dom sitta ihop men i så fall har jag tappat gummikopplingen i mellan dom.