Fick ett skumt problem idag.
Startade bilen, utan problem, för att flytta den 3 m.
Gick in i ca 20-30 min kom ut för att åka och hämta tjejen.
Nu startar inte bilen. Startmotorn går runt men den gör inte det minsta försök att tända, testar att dra runt den på startmotorn i ca 2 x 15 sek.
Under hela denna tid när jag försöker starta (även när jag inte drar runt startmotorn) så tickar det konstant ifrån databoxen (under pasagerar golvet). Detta är inte något som jag har hört förut och den har aldrig strulat med att starta tidigare.
Orkar inte felsöka utan tar andra bilen och hämtar tjejen.
När jag kommer hem 1 timme senare så ska jag ut och felsöka. Utan att göra något så startar bilen direkt och jag hör inget tickande ifrån databoxen.
Kan inte se något på säkringarna, kan det vara ett relä som börjar strula eller blev den sur när jag backade ut??? Om den var sur så borde det ha släppt på de 20 min som jag var inne???
Eller har någon en annan teori??
/kenneth
Start problem, databoxen klickar hela tiden???
- Kenneth Strömberg
- S-Poster
- Posts: 153
- Joined: 2004-03-30 08:25:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
Start problem, databoxen klickar hela tiden???
---------------------------
Kenneth Strömberg
PCS 7431
Porsche Boxster S -01
Porsche 944 Turbo -89 (såld)
Dodge B250 Van -88
Honda Civic 1.5i -89
---------------------------
Kenneth Strömberg
PCS 7431
Porsche Boxster S -01
Porsche 944 Turbo -89 (såld)
Dodge B250 Van -88
Honda Civic 1.5i -89
---------------------------
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Tickandet kom inte från databoxen, ialla fall inte om du menar någon av motronic DME/KLR boxarna. De innehåller inga reläer eller andra komponenter som kan ticka.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 441
- Joined: 2004-05-01 09:55:24
- Bilmodell: 944-83
- Årsmodell: 1983
- Location: Vänersborg
- Contact:
För låg laddning på batteriet kan orsaka "tickningar"......
/Andgus

/Andgus
Mercedes E 200 CDI Touring -13
Lexus GS 300 -06
Lexus IS 200 -99...överlåten...och såld!
röd 944 -83 ...nyförvärv
silver MB 300 SL-90
vit Celica Supra Mk2 -85-såld!
svart Golf Cab-85 - såld!
silver 220 CDI T -99....insomnad!
vit TVR Tasmin 350i-84 såld!
Lexus GS 300 -06
Lexus IS 200 -99...överlåten...och såld!
röd 944 -83 ...nyförvärv
silver MB 300 SL-90
vit Celica Supra Mk2 -85-såld!
svart Golf Cab-85 - såld!
silver 220 CDI T -99....insomnad!
vit TVR Tasmin 350i-84 såld!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users