Säsongen är inte riktigt över men vinterplanerna är i full gång.
Det ser ut att bli en rätt hektiskt vinter

Det gäller mao att sätta igång i tid så att allt är klart till våren.
Modifieringar inför säsong 2010
Motor
En 3.0l 16v turbomotor ska byggs. Motorn baseras på en 968-motor med bibehållen variocam. Målet är en hållbar och responsiv motor. Kommer att köra lite högre komp och samma turbo så registret blir ca 3500-4000 rpm långt. Effekten bör hamna på 450+ hp @ 0,9 bar, 500+ @ 1,1 bar.
- PÅBÖRJAT
Bränslesystem
* Byta ut nuvarande Bosch 044 pump mot en FueLab pump och filter.
* Nya nylonomspunna bränsleslangar i AN8 från tank till pump till filter till motor.
* Uppgradera elkablaget till pumpen också
Chassi & fästen
* Nya bärarmar fram i chrome moly med utbytbara spindelleder justerade för bättre vinkel med låg bil - KLART
* Nya fjädrar - 650 lbs fram - KLART
* Nya fjädrar - 750 lbs bak - KLART
* 18mm spacers bak - KLART
* 7mm spacers fram - KLART
* Cornerweight & ny inställning.
* Nya semisolida fästen för motor och växellåda.
Bromsar
Effekt kräver bromsar.. Mina 322x32 mm big reds har inte räckt till, förhoppningsvis avhjälps det med rejält kylning.
Modifieringarna:
* Bygga rejäl bromskylning med 3" intag i fronten - 90% färdigt
* Isolerande material mellan kolvar och belägg (från KH Motorsport)
* Byta dammskydden plus ny vätska RBF660 osv...
Interiör / säkerhet
* Fullbur från Heigo. Pulverlackad illgrön

* Ombyggda stolsfästen osv för att få till bra position och justerbarhet. - KLART
* Nya mätarpaneler, kläs i svart alcantara - KLART
* Schroth 6-punktsbälten
Exteriör
* Ny motorhuv med kärna av karbon, stort integrerat luftutsläpp from Oreca Viper
* 968-speglar i glasfiber (viss lättning

* Bromsscoop i fronten - Färdiga för lack
* 968 vinge för att bli av med den fula gummivingen. Downforce får vänta till 2011
Motorstyrning/Mätare
* STACK bredbandslambda - KLART
* ProSport 60mm peak/warning-mätare för:
- Vattentemp
- Oljetemp
- Oljetryck
- EGT
- Bränsletryck
- Turbotryck - KLART
----------------------------------------------------------------------------------
GAMMAL INFO, POSTAD 2005-12-27:
Är lite sent ute med den här infon här, vissa av er kanske har läst på jänkeforumen men nu är det iaf dags att prestentera vinterprojektet för hemmapubliken

Det hela började i höstas då jag kände att det fanns 2 vägar att gå med Gröne Jägarn... Antingen anse den som "klar" och gå vidare med ett annat projekt. Eller att satsa fullt ut. Go Big or Go Home.
Det kloka (?) beslutet blev GO BIG och här är vad som är på gång nu under vintern...
Idolbild från i somras, Gröne Jägarn - 944 Turbo S -88:

Bilen lackades om för ett par år sen i Porsche Rainforest Green. Inget lätt beslut det här med färg men den gröna är lagom diskret och farlig.. På insidan har den en svart läderinteriör i nyskick.
Så vad kommer hända?? Hmm det är nog lättare att nämna det som inte kommer bytas ut eller byggas om

Chassi:
* Bilstein Escort Turbo Cup coilovers. Club Sport dämpning. Hypercoil fjädrar och Lindsey camber plates.
* Borttagna torsionsstavar
* Welmeister solida bussningar bak
* Powerflex bussningar fram
* 968 M030 kränghämmare, 30/19mm ställbar bak. Nya bussningar
Bromsar:
* 996 GT3/TT bromsok fram
* 993 TT skivor med gjutna hål och lösa nav. Nya brorrade skivor bak
* Lindsey anodiserade nav
* Stålomspunna bromsslangar
* Mintex C-tech belägg fram och bak
* Renoverade, blästrade och pulverlackade bromsok bak
Fälgar och däck:
* 18", inte bestämt vilka ännu
* Bridgestone RE540S R-däck.
Motor:
Aha... now börjar det RIKTIGT intressanta

Motorn blir ett samarbete mellan Revline Racing och Skunk Workz som är en norsk motorfirma.
Alla delar i motorn har beaktats och allt är framtaget och beräknat för att fungera optimalt och i harmoni med varandra.
Motorn blir fortfarande på 2.5 liter och med 8v topp.
Lite av godsakerna:
* Skunk Workz custom storventilstopp (N/A core)
* Skunk Workz custom kamaxel med solida lyftare
* Skunk Workz custom förstärkt block
* Skunk Workz intercooler
* Skunk Workz insug
* Garret GTxxR BB turbo
* Revline Racing special turbo installation
* Revline Racing custom downpipe och avgasarrangemang. 3" från downpipe och 2" från wastegate some går ihop till 4".
* DTA Fast P8Pro styrsystem med RR custom kabelhärva och givetvis mappas motorn av RR också
* Revline Racing oljekyl (25 raders Setrab)
* Revline Racing custom IC-rör
* Raceware bultar
* Spec lättviktssvänghjul i alu
* Spec Stage 3 lättviktskoppling
Relaterade delar :
* Nya sensorer etc överallt
* Nya packningar och vattenslangar överallt
* Broadfoot AC delete
* Balance shaft delete
* Keramiskt coatade grenrör och downpipe
* All lösa motordelar antingen polerade eller pulverlackade
* Nya motorfästen
Har glömt en massa så ny info kommer att läggas till löpande.
Målet med motorn:
Massvis med hästar på vanlig macksoppa... Massor massor

Blandade bilder:
Tomt...

Vad är ett garage utan en kalender?

Konst...

Ett par M44-motorer och en väldigt smutsig jägare

Extremt hög kvalitetskänsla på dessa grejer

Mer konst! Guldanodiserade grejer... vad kan vara vackrare??

Vibratorminimerare...

Ny hårdvara (detta kitt för kopplingen)

..tyska för "en helt ny snygg och läcker kritvit kylvattentank"

Huhu..

Samtliga kylarslangar...

Grymma kameror är nästan lika roligt som grymma bilar


Ahhh dessa guldanodiserade grejer alltså...

Solida bussningar..

Biltemabultar...eller inte

Lager lager lager

Hårdvara och sensorer

Spec koppling

Frisbee

Stop it

Skitigt block redo för rengöring...

Toppen enligt 2005' spec..mycket fint, men för rekordmål krävs rekordtopp,


Ytterligare info kommer snart
