Ctek underhållsladdare
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
Ctek underhållsladdare
Har köpt C-tek Zafir underhållsladdare, enligt instruktionsboken kan larm och andra förbrukare konsumera så mkt ström att underhållsläget aldrig nås dvs laddaren matar på med ström.
Någon som vet om org. Porsche larmet och andra förbrukare på en 44/68 ställer till problem enl. ovan?
Någon som vet om org. Porsche larmet och andra förbrukare på en 44/68 ställer till problem enl. ovan?
mvh Marcus
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
-
- Turbo-Poster
- Posts: 792
- Joined: 2005-01-17 23:01:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- Daniel
- S2-Poster
- Posts: 218
- Joined: 2004-03-29 13:22:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Flyinge
- Contact:
Jag har också en sådan laddare och har använt den i två år utan problem. Innan jag hade den så drog larmet ur batteriet på två veckor c:a. Nu ansluter jag underhållsladdaren så fort jag ställer bilen mer än 5 dagar. Den är också inkopplad hela vintern. Den når underhållsläge mycket snabbt och går sedan bara in o toppar med laddning när det behövs. Jag har ju inte stått o bevakat laddaren hela tiden,men jag har uppfattningen att den är i underhållsläge >95% av tiden. Har svårt att tänka mig att strömförbrukningen skulle variera mycket mellan olika larm, så det är nog bara att koppla bilen.
Daniel
PCS 8500
951-86
BMW 525I -95
Peugeot 205gti-92(bus)
Yamaha TRX850(bus)
Sharan 1,8T (buss)
PCS 8500
951-86
BMW 525I -95
Peugeot 205gti-92(bus)
Yamaha TRX850(bus)
Sharan 1,8T (buss)
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
- 944_968CS
- S2-Poster
- Posts: 206
- Joined: 2004-04-01 08:09:23
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Har för mig att tändarurtaget är inaktivt på min bil vid nyckel ur???Anders Larsson wrote:Porsches egen laddare som man penetrerar cigarettändaruttaget med är smidig..
..eftersom man slipper knö in en laddare under huven!
För även den vill man ju gärna ha stängd o larmad
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Fördelen med ctek är ju att den har lite mera avancerad laddning än andra laddare, den kan både ladda upp urladdade batterier rimligt snabbt och underhållasladda vid behov. Själv har jag ett hemmabygge som går att ställa in ström- och spänningsgränser på men i år står en ctek på önskelistan så jag bara kan koppla in den och glömma bort det hela sedan.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
Nejdå så ska det nog inte vara..men ibland kan man få vrida lite på det du har i cigghålet för att det ska funka!Bosse wrote:Har för mig att tändarurtaget är inaktivt på min bil vid nyckel ur???Anders Larsson wrote:Porsches egen laddare som man penetrerar cigarettändaruttaget med är smidig..
..eftersom man slipper knö in en laddare under huven!
För även den vill man ju gärna ha stängd o larmad
Bosse
PORSCHE 968 CS 1995
PCS #7876
PCS #7876
Who is online
Users browsing this forum: No registered users